ترکی به زبان‌رسمی مناطق اشغالی در سوریه بدل شده است

سرویس سوریه- بزرگان قبایل و مقامات شهر منبج تهدیدات ترکیه و مداخله ترکیه در سوریه را تحت هر نامی محکوم کردند.

به گزارش کُردپرس، صبح امروز شیوخ، بزرگان‌ قبایل و ریش سفیدان منبج در دیدار با نمایندگان مجلس دموکراتیک سوریه، هر گونه حمله ترکیه و سوءاستفاده این کشور و ماجراجویی جدید در شمال سوریه را محکوم کردند و تاکید کردند، اجزای سوریه باید برای راه‌حل سوری- سوری گام‌های مهمی بردارند.

در این دیدار شیوخ، بزرگان طوایف منبج، اهالی و فرهنگیان و نمایندگان چرکس و ترکمن شهر منبج نیز حضور داشتند.

محمد صادق الاسعیدی، سخنگوی افراد سرشناس و بلندپایه در منبج به رسانه‌های شمال سوریه، گفت: «هدف تهدیدهای ترکیه ضربه زدن به امنیت و ثبات در منطقه و گسستن بافت اجتماعی در شمال سوریه است».

چهارشنبه گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدیدهای خود را مبنی بر آغاز عملیات نظامی جهت تسخیر شهرهای منبج و تل رفعت، تکرار کرد.

السعیدی تهدیدهای ترکیه را با هر نامی رد کرد و گفت: اگر این مسئله اتفاق بیفتد، به یک فاجعه انسانی منجر می شود زیرا هدف آن در وهله اول غارت و تغییر بافت جمعیتی است.

السعیدی سکوت بین المللی در قبال این تهدیدها را محکوم کرد و نهادهای بین‌المللی را در برابر زیاده‌خواهی‌های ترکیه به لفاظی متهم کرد.

فهد الشلاش، یکی از سرشناس‌های طایفه بنی سعید در منبج، به رسانه‌ها گفت: تهدیدهای ترکیه کسی را مستثنی نمی‌کند و همه اجزا سوری را هدف قرار می‌دهد و علاوه بر آن آوارگانی که عمدتا از مناطق تحت کنترل دولت و مخالفان فرار کرده‌اند را نیز مشمول می‌سازد.

او گفت: حملات ترکیه تلاش‌ برای بازگرداندن امنیت و ثبات به منطقه تضعیف می‌کند و جنگی بی پایان را رقم می‌زند.

علی الجمیلی، یکی از افراد سرشناس طایفه بنی جمیل در منبج نیز اظهار کرد: ما از تهدیدات ترکیه که از زمان آزادسازی شهر از دست داعش، هر از چندگاهی آغاز می‌شود، تعجب نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: تهدیدها در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بر منطقه حاکم است و مردم هزینه آن را خواهند پرداخت و بهترین نمونه آن مناطق تحت اشغال ترکیه در عفرین، ادلب، جرابلس، اعزاز، گری‌سپی و سریکانی است.

الجمیلی تاکید کرد: هدف ترکیه از تهدیدات، نابودی سوریه و تبدیل آن‌ها به مناطقی از ترکیه و تغییر بافت جمعیت‌ منطقه است و این کار را با برافراشتن پرچم‌های ترکیه، آواره‌کردن ساکنان، تحمیل زبان ترکی و تحمیل واحد پولی خود به اجرا در می‌آورد.

به گفته الجمیلی، ترکیه در تمام مناطقی که اشغال کرده، فرهنگ تمام اقوام موجود در آن را محو کرده و سعی کرده آنها را در زبان ترکی ذوب کند.

کد خبر 33688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha