اگر بیماری حین اعزام جهت سی تی اسکن فوت کند؛ پاسختان چیست؟/فرهاد صالحی*

سرویس کرمانشاه - " از تمام مسئولین امر این سوال را داریم اگر بیماری از پاوه حین اعزام برای انجام سی تی اسکن فوت کند شما چه پاسخی در پیشگاه خداوند و وجدان خود دارید؟"

موج سوم بیماری کووید ۱۹ آغاز شده است اما بیماران شهرستان پاوه کماکان برای انجام سی تی اسکن به جوانرود اعزام می شوند در حالی که شواهد بیانگر این است که آمار بیماران بد حال افزایش یافته است با این سوال روبرو هستیم که پروسه نصب سی تی اسکن بیمارستان قدس پاوه به کجا رسید؟

مدتها است مردم ما در انتظار تحقق یک مطالبه در حوزه بهداشت و درمان هستند. تخصیص سی تی اسکن به بیمارستان پاوه هرچند برای شهرهای دیگر بخصوص شهرهای بیشتربرخوردار و بزرگ موضوع پیش پا افتاده ای است اما داشتن سی تی اسکن برای شهرستان مرزی پاوه یک مطالبه مهم و اساسی است. چرا که شاهد این هستیم که روزانه بیماران برای انجام سی تی اسکن اعزام می شوند.

شنیده ها حاکی از آن است که در مواردی حین اعزام برای انجام سی تی اسکن، بیمار فوت می شود. فرسودگی آمبولانس ها و تجهیزات و خستگی پرسنل که روزانه باید چندین بار این مسیر را طی کنند و شنیدن خبر فوت بیماران نیز، گویا باعث نشده است مسؤلین جدی به این موضوع ورود کنند.

سی تی اسکن پاوه در حالی روز دوشنبه ۱۳ مرداد ماه ۱۳۹۹ در بیمارستان تازه تاسیس پاوه تحویل مسئولان شبکه بهداشت و درمان پاوه داده شد. که بسیاری از همشهریان شادمان از این موضوع بودند که با آغاز فصل پاییز و موج جدید بیماری کووید ۱۹ حداقل برای استفاده از این ابزار مهم پزشکی آواره شهرهای همجوار و مرکز استان نشوند اما هنوز قریب به دو ماه از تحویل این دستگاه به بیمارستان پاوه می گذرد که هیچ خبری از نصب آن به گوش نمی رسد.

متاسفانه مسئولان شهرستان از جمله فرماندار محترم نیز به ظاهر امر انگیزه ای برای خدمت در این شهرستان را ندارند چون اگر داشتند قطعا حداقل در چنین مقطع حساسی این کار کوچک برای آنها و بزرگ برای ما را انجام می دادند.

جناب نماینده محترم نیز لازم است بدانند مقوله سلامت و و حفظ جان شهروندان از تمامی پیگیری ها و مطالبات مردمی مهم تر و در اولویت است و بهتر است شما نیز ورودی درست به این مقوله داشته باشید تا خدایی نکرده روز قیامت شرمسار این مردم نشوید و بدانید سلامت مردم اولویت همه کارها است.

در پایان از تمام مسئولین امر این سوال را داریم اگر بیمار دیگری حین اعزام برای انجام سی تی اسکن فوت کند شما چه پاسخی در پیشگاه خداوند و وجدان خود دارید؟

* سردبیر پایگاه خبری سلام پاوه

کد خبر 330254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha