آسیب بادهای شدید و قطعی برق در قروه/خطر در کمین بیمارستان

سرویس کردستان- وزش باد شدید در قروه معضلی است که همه ساله باعث قعطی برق در شهر به دلیل هرس نشدن شاخه های درختان، می شود و مشکلاتی را برای مراکز حساس به وجود می آورد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، شهرستان قروه با شروع فصل پاییز بیشتر اوقات درگیر وزش شدید باد بوده و همین معضلی تکراری را در سطح شهر به همراه دارد. این معضل که در اصل به خاطر شکستگی شاخه های هرس نشده در مسیرهای شبکه برق و فیدرها که باید شهرداری انجام دهد، رخ داده و باعث آسیب زدن به شبکه برق ادارات و مراکز حساس همانند بیمارستان قروه می شود.

نمونه بارز این مشکل در روز گذشته رخ داد که وزش باد شدید باعث شد تا شاخه درختان شکسته شده و روی فیدرهای برق الغدیر، فرمانداری و اتحاد افتاده و قطعی برق مشترکانی که از این فیدرها استفاده می کنند را به همراه داشته باشد.

یکی از این مشترکان بیمارستان شهید بهشتی قروه بود که این قطعی برق در این مرکز درمانی بسیار خطرناک بود به طوری که با قطعی برق تعدادی از دستگاه های اکسیژن ساز و برقی بیمارستان دچار سوختگی شدند. این حادثه در حالی است که بیمارستان یکی از حساس ترین مراکزی است که باید در شرایط بحران از امکانات لازم برای چنین حوادثی برخوردار باشد چرا که با جان و سلامتی مردم سر و کار دارد.

از یک طرف شرکت توزیع برق از نداشتن مولد و ژنراتور برق در بیمارستان می گوید و از طرف دیگر بیمارستان مدعی است که اگر اتصال پی در پی برق نباشد خود مولد برق اضطراری بیمارستان تا دو ساعت پاسخ گو خواهد بود و اما اصل ماجرا اینجاست که علت این قطعی برق در هرس نشدن شاخه های درختان بوده که شهرداری قروه نسبت به این کار اقدام نکرده است. البته این بی تفاوتی شهرداری نسبت به انجام وظایف خود موضوع تازه ای نیست و سال گذشته هم دقیق همین مشکل وجود داشت و هر بار وعده انجام کار داده می شد اما دریغ از یک عمل اساسی.

به هر حال بحث بحران و مدیریت آن موضوعی است که همه ساله در فصل بارندگی آغاز می شود و ضعف های حوزه مدیریت بحران را آشکار می نماید. ضعف هایی که هم از نظر زیرساختی دیده می شود و هم مدیریتی...

اما آنچه در شرایط بحرانی مهم به نظر می رسد انجام یکسری کارهای عملیاتی قبل از وقوع بحران است به ویژه در مراکز حساسی همانند بیمارستان و آن هم اینکه باید متولیان امر قبل از آغاز شرایط بحرانی وضعیت بیمارستان را چک کنند که آیا توانایی تحمل قطعی برق و یا دیگر حوادث را دارند یا نه...

همچنین شهرداری باید نسبت به این مسئله حساسیت به خرج داده و هرآنچه بحران را کاهش می دهد به انجام رساند نه اینکه بگذارد حادثه ای پیش بیاید آن وقت آستین همت بالا بزند.

کد خبر 330245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha