مسئله چانه نان و چانه زنی مسئولان!

سرویس آذربايجان غربي- علیرغم اوج گیری مجدد کرونا در آذربایجان غربی، صف ها و تجمعات مردمی جلوی نانوایی ها در ارومیه بر قرار است و مسئولان پیش از هر تدبیری، کمبود نان را شایعه می خوانند.

به گزارش کردپرس، در روزهای اخیر صف های طویل مردمی جلوی نانوایی ها خبر از یک مشکل جدید می دهد، مشکلی که با توجه به شیوع کرونا و این صف های طولانی، می تواند خطر آفرین باشد.

اما در وهله اول مسئولان آذربایجان غربی بلافاصله و طبق روال همیشگی، به تکذیب موضوع پرداختند و کمبود نان را شایعه دانستند. این در حالی است که صف های طولانی مردم جلوی نانوایی ها پیام های دیگری را مخابره می کند.

این روزها مشکل کمبود نان و تجمع مردم جلوی نانوایی ها به یک معضل اجتماعی در شهر ارومیه تبدیل شده است.

در این راستا فرماندار ارومیه اعلام کرد؛ «مشکلی در تامین نان یا آرد در ارومیه وجود ندارد و برخی ها با شیطنت های خاصی در تلاش برای افزایش قیمت نان بودند که با تدابیر لازم این مشکل رفع شد».

ملا محمدی زاده همچنین از افزایش سهمیه آرد نانوایی ها خبر داد و گفت: «۲۴ واحد نانوایی در ارومیه ۲ شیفته شد تا شهروندان نگران کمبود نان نباشند و درصورت درخواست آرد اضافی نیز به آنان اختصاص می‌یابد».

او تاکید کرد: «هیچ واحد نانوایی حق گران کردن نان را ندارد و اگر از سوی نانوایی ها به شهروندان اعلام شود که آرد ندارند، مردم می توانند فورا به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا رسیدگی‌های لازم‌ انجام گیرد».

قضیه اما تنها کمبود سهمیه آرد نیست، گفته می شود کیفیت نان ها هم پایین آمده، مواد اولیه تهیه نان گران شده و قیمت آن اما ثابت باقی مانده است. این مسئله مورد اعتراض نانوایان است و مردم از از عدم ثبات قیمت نان گلایه دارند.

در این گیر دار مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی هم می گوید: «هیچگونه افزایش قیمت در قیمت های مصوب آرد و نان صورت نگرفته و به روال سابق در حال توزیع این اقلام هستیم».

به گفته زارعی؛ عرضه آرد و به تبع آن، نان در استان کم نشده و مشکلات امروز سطح استان به ویژه ارومیه، بیشتر بار روانی شایعات بی اساس است!

معضل نان به شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم کشیده شد و استاندار آذربایجان غربی برای مشکلات به وجود آمده در این حوزه از مردم عذر خواهی کرد.

محمد مهدی شهریاری در این جلسه در خصوص مشکلات به وجود آمده در ارومیه برای تامین نان گفت: «شایعاتی توسط برخی نانوایان و افراد سودجو برای گران کردن نان در سطح شهر و فضای مجازی شکل گرفته که جای هیچ نگرانی نیست».

او افزود: «ضمن عذرخواهی از مردم بابت مشکلات به وجود آمده، سهمیه آرد نانوایی ها را افزایش دادیم و به زودی هم این مسئله برطرف می شود».

شهریاری تاکید کرد: «از مردم انتظار داریم به شایعات توجه نکنند و با بردباری نسبت به رفع مشکل در یکی دو روز آینده اطمینان خاطر داشته باشند».

با این حال دلیل افزایش سهمیه آرد، که پس از شکل گیری صف های طولانی مردم جلوی نانوایی ها، رخ داد چه دلیل دیگری غیر از کمبود می تواند داشته باشد در غیر این صورت نیازی به افزایش این سهمیه نبود.

امسال داستان گندم در آذربایجان غربی و عدم تحویل به سیلوهای دولتی ها، سبب هدر رفت بخش عظیمی از این تولیدات شد که در کنار قیمت پایین خرید تضمینی هر ساله تجدید می شود و تا ماه ها بعد از فصل برداشت این محصول، صنایع وابسته به آن را با تبعات مختلف درگیر می کند.

چانه خمیر نانوایان، با چانه زنی مردم و مسئولان بر سر قیمت نان کم و زیاد نمی شود، بلکه چانه تدبیری لازم بود تا از این کمبودها قبل از وقوع جلوگیری می کرد.

کد خبر 330209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha