همکاری برخی اعضای ناتو با PKK و YPG همبستگی ناتو را مسموم می کند

سرویس ترکیه- رئیس جمهور ترکیه در دیدار با دبیر کل ناتو با انتقاد از برخی اعضای ناتو، تداوم همکاری های برخی اعضای ناتو با PKK و YPG را عامل مسموم شدن همبستگی ناتو اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، بر اساس اطلاعات به دست آمده از دفتر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو دیدار و گفتگو کرد.

به نوشته CNN TURK، در بیانیه دفتر ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه آمده است: «در دیدار رئیس جمهور ترکیه با دبیر کل ناتو در خصوص روابط ترکیه - ناتو، مسئله مدیترانه شرقی، سوریه، و دیگر تحولات منطقه ای گفتگو صورت گرفته است. اردوغان در این دیدار اعلام کرده است که علی رغم تمام رفتارهای منفی یونان در مدیترانه شرقی از ابتدا برای جلوگیری از هر گونه برخورد نظامی میان دو طرف از ابتکار عمل ناتو حمایت کرده است».

اردوغان در ادامه اظهارات خود در این دیدار خاطرنشان کرد: «ترکیه به نام امنیت تمام منطقه و اروپا به تنهایی با بحران پناهندگان مقابله کرده است و تنها متفق ناتو می باشد که در لیبی به منظور تاسیس دوباره موازنه و تعادل صمیمانه تلاش کرده است‌. تداوم همکاری برخی متفق های ناتو با PKK و YPG/PYD، روابط و حمایت از اعضای جماعت گولن همبستگی ناتو را مسموم کرده است. متفق های ناتو باید با ترکیه همبستگی قاطعانه ای داشته باشند. نباید اقداماتی انجام دهند که عملکرد ناتو را به خطر اندازد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 330197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha