شورای شهر ارومیه در بلاتکلیفی/ معارفه علی البدل ها در ابهام!

سرویس آذربایجان غربی- هشتم اردیبهشت ماه سال جاری فرماندار ارومیه خبر تعلیق ۵ نفر از اعضای شورای شهر ارومیه را طبق دستور قضایی اعلام کرد ولی با گذشت ١٨ روز از این تعلیق هنوز مراسم معارفه اعضای علی البدل برگزار نشده است.

به گزارش کردپرس، در راستای پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه، کیفر خواستی برای تعدادی از متهمان پرونده مدیریت شهری صادر شده و نام ٥ نفر از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در میان آنان وجود داشت.

طبق حکم معاون دادستان و بازپرس شعبه دوم و در راستای عمل به قانون، این پنج نفر از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر ارومیه از حضور در جلسات شورا منع شده و قرار شد٥ نفر از ٧ نفر اعضای علی البدل ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه جانشین نفرات تعلیق شده شدند.

اما پس از گذشت ١٨ روز از تعلیق ۵ عضو شورا تا به امروز مراسم معارفه اعضای علی‌البدل برگزار نشده و شورای شهر ارومیه بصورت نیمه تعطیل درآمده و جلسات شورای شهر برگزار نمی شود! این در حالی است که ١٣ اردیبهشت ماه سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفته بود: تا یک هفته آینده اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر ارومیه جایگزین می شوند.

همچنین قرار بود مراسم معارفه اعضای جدید شورای شهر ارومیه هفته گذشته انجام شود اما خبری از معارفه نیست بیش از دو هفته است که جلسات شورا برگزار نشده و شهروندان جهت پیگیری مطالبات خود سردرگم هستند!!

گفتنی است؛ در پرونده فساد مالی شهرداری کلانشهر ارومیه، ۱۰۱ نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفتند و در نهایت صدور کیفرخواست برای ۸۴ نفر از متهمین پرونده صادر شد.

از میان ۸۴ نفر مذکور تعداد ۳۵ نفر از کارکنان شهرداری ارومیه بوده و تعداد ۲۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم هستند و تعداد ۲۶ نفر از متهمان نیز از اشخاص خارج از شهرداری اعم از پیمانکاران و … هستند

بنا بر اعلام دادگستری کل آذربایجان غربی؛ اتهامات اصلی این افراد شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال است که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست شد.

به گزارش کردپرس، دی ماه سال ٩٩ علاوه بر محمد حضرت پور شهردار کلان شهر ارومیه، چندین شهردار منطقه و مدیران میانی در مجموعه مدیریت شهری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.

در آن زمان شورای اسلامی وقت شهر ارومیه، جرات استیضاح شهردار بازداشت شده را به خود راه نداد و اعلام کردند شهردار از زندان مدیریت شهر را عهده دار خواهد بود. این مورد گمانه های زیادی در مورد نقش منفعل نظارتی شورای شهر را دو چندان کرد.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

٥ عضو شورای شهر ارومیه تعلیق شدند!

اعضای علی البدل شورای شهر ارومیه به زودی جایگزین می‌شوند

صدور کیفرخواست برای ٨٤ متهم پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه/ پای شوراهای ادوار هم گیر است!

کد خبر 32460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha