5900 فقره انشعاب غیرمجاز آبفا در آذربایجان غربی ساماندهی  شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از شناسایی و ساماندهی پنج هزار و 934 فقره انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب درطول سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش کردپرس، لطیف خوش سیرت با بیان اینکه این اقدام در راستای اجرای بند «ل» تبصره 8 قانون بودجه 1400 انجام شده است، اظهار کرد: از تعداد کل انشعابات غیرمجاز ساماندهی شده، چهارهزار و 550 فقره انشعاب آب و مابقی انشعابات فاضلاب را شامل می شود.

او حجم آب مصرفی توسط این انشعابات در سال گذشته را بیش از یک میلیون و ششصد و سه هزار متر مکعب و حجم فاضلاب این تعداد انشعاب را 362هزار و 504 متر مکعب عنوان کرد.

مدیر عامل آبفای استان همچنین ازساماندهی 489 فقره انشعاب آب و فاضلاب غیرمجاز از ابتدای سال جاری خبرداد و افزود: این اقدام در راستای اجرای بند «ی» تبصره 15 قانون بودجه 1401 انجام شده که از تعداد کل انشعابات غیرمجار ساماندهی شده، 346 فقره انشعاب آب و مابقی انشعابات فاضلاب را شامل می شود.

او گفت: در سال گذشته بیش از 40 هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب در استان واگذار شده که از این تعداد، 28هزارو108 انشعاب آب و مابقی انشعاب فاضلاب بود

خوش سیرت افزود: با واگذاری این تعداد انشعاب، تعداد انشعابات موجود آب دراستان به بیش از یک میلیون و تعداد انشعابات فاضلاب نیز به بیش از 430 هزار فقره افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با اشاره به ابلاغ تعرفه های جدید آب بها نیز گفت: بر این اساس، مشترکینی که الگوی مصرف آب را رعایت کنند، هیچگونه افزایش آب بهای مصرفی نخواهند داشت.

خوش سیرت با بیان اینکه در راستای مصوبات هیئت وزیران، تعرفه های جدید آب شرب به شرکت های آب و فاضلاب ابلاغ شده است، تصریح کرد: بر این اساس تا الگوی مصرف هیچگونه افزایشی برای مشترکین وجود نداشته و برای مشترکین با مصارف بالای الگو، بصورت پلکانی مشمول افزایش تعرفه آب بها خواهند بود.

او در خصوص خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی گفت: مطابق تبصره ذیل ماده یک تعرفه های ابلاغی، مکاتبات لازم با کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی انجام و نسبت به اخذ کدملی، شماره تماس و شماره اشتراک اب کلیه خانوارهای تحت پوشش این نهادها اقدام گردیده تا مصارف مشترکین کم مصرف تحت پوشش برابر صفر محاسبه و اعلام شود.

کد خبر 32457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha