کشف و ضبط محموله 10 هزار قطعه ای جوجه یک روزه در مریوان

سرویس کردستان - سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان گفت: با تعامل نیروهای انتظامی و حضور کارشناسان بهداشت عمومی این شبکه، یک محموله جوجه یک روزه گوشتی بدون مجوز بهداشتی حمل شناسایی و توقیف شد.

به گزارش کرد پرس، کیوان نوری گفت: با توجه به مسیر عبوری فرعی این محموله و توقیف آن توسط ماموران پاسگاه انتظامی چناره و حضور کارشناسان بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی مریوان، محرز شد با عنایت به قاچاق بودن محموله، که از یکی از استان های جنوبی به مقصد شمال غرب کشور بارگیری و حمل شده بود و مجوز جعلی ارائه شده توسط راننده کامیون حکایت از مغایرت فاحش آن را داشت که مراتب پس از انعکاس به مراجع قانونی و کسب تکلیف از اداره کل دامپزشکی استان، برای تصمیم گیری نهایی به مراجع قضایی منعکس شد.

وی افزود: طبق اظهارات مالک محموله و تفاوت در تعداد جوجه های مجوز به تعداد ۱۰ هزار قطعه و تعداد موجود در کامیون ۲۵ هزار و ۸۴۰ قطعه، مسیر فرعی انتخاب شده، تفاوت شماره خودرو با شماره خودرو درج شده در مجوز جعلی، همگی حکایت از مغایرت و تناقض مشهود شد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مریوان همچنین از کشف و ضبط ۱۱۴ کیلو گرم فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: نظر به تامین امنیت غذایی شهروندان مریوانی، اکیپی از بازرسان بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان، تعدادی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی سطح شهرستان مریوان را مورد بازدید قرار دادند که طی آن مقدار ۱۱۴ کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف، تاریخ مصرف گذشته و غیربهداشتی شامل گوشت قرمز و گوشت مرغ کشف و ضبط شد.

نوری ادامه داد: پس از ارجاع پرونده تعدادی از مراکز متخلف به مراجع قضایی، اقدامات لازم برای اخذ دستور قانونی برای امحا مقادیر ضبطی انجام شد و برای معدوم سازی به محل کشتارگاه مریوان منتقل شد.

کد خبر 32452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha