فیلم‌های کوتاه فیلمسازان کردستانی در سنندج اکران می‌شود

سرویس کردستان - با حمایت حوزه هنری استان کردستان 4 فیلم کوتاه از پنج فیلمساز کردستانی با عنوان «چوارینه ی سینمای کوردی» ۲۶ اردیبهشت در پردیس سینمایی بهمن سنندج به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش کرد پرس، در این اکران اختصاصی 4 فیلم داستانی «آپارتمان مورچه ها» به کارگردانی «توفیق امانی»، «آینه های پریده رنگ» به کارگردانی «سالم صلواتی»، «لکه» به کارگردانی «شورش وکیلی» و «دیگری» به کارگردانی مشترک «سامان حسین پور» و «آکو زندکریمی» فیلمسازان کردستانی ۲۶ اردیبهشت از ساعت ۲۰ در محل سالن شماره یک پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت رایگان به نمایش عمومی گذاشته می شود.

این 4 فیلم از آثار برتر سینمای کوردی محسوب می شوند که تاکنون عناوین مختلفی را در جشنواره های داخلی و خارجی از آن خود کرده اند.

بعد از اکران فیلم‌ها، نشست پرسش و پاسخ با حضور کارگردانان و عوامل تولید این چهار فیلم برگزار می شود، ضمن اینکه ۲۷ اردیبهشت این فیلم‌ها در کرمانشاه نیز به نمایش گذاشته می شوند.

فیلم آپارتمان مورچه ها، داستان خانواده ای 3 نفره در یکی از بیابان‌های عراق جنگ‌زده، را به تصویر درآورده است که در آپارتمان مورچه‌ها زندگی می‌کنند، یک روز اتفاقی عجیب زندگی آن‌ها را متحول می‌کند.

«آینه های پریده رنگ» (شوبو) در ۱۶ دقیقه و ۱ ثانیه، داستان شوبو زنی جوانی را روایت می کند که برای بچه دار شدن تصمیم سختی دارد، تصمیمی که تمام زندگی اطرافیان و خودش رو تحت الشعاع قرار می دهد.

فیلم کوتاه «لکه» که پیش از این توانسته است ۱۷ جایزه بین الملی را در جشنواره‌های جهانی به خود اختصاص دهد، داستان پیرمرد نظافت چی سالن سینما است که با موضوع عجیبی روبرو می‌شود، این فیلم در سبک رئالیسم جادویی و سورئال است و کارگردان سعی در به تصویر کشیدن و تاثیر جنگ و خشونت دارد.

فیلم کوتاه دیگری به کارگردانی مشترک «سامان حسین پور» و «آکو زندکریمی» دومین اثر مشترک این 2 هنرمند است، این فیلم محصول مشترک ایران و هند است و تهیه کنندگی آن را برادران سامکو، راویندر داکا، دیمن زندی و انجمن سینمای جوانان ایران بر عهده داشته است، این فیلم داستان مردی است که دیگری زندگی او را می رباید.

کد خبر 32446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha