کردها به تنهایی از عهده کنترل کمپ الهول بر نمی آیند

سرویس جهان- موسسه صلح آمریکا با اشاره به افزایش حملات داعش به نیروهای کرد سوریه و تشدید خشونت در کمپ الهول، خواستار توجه جهانی به وضعیت این کمپ شده است.

به گزارش کردپرس، موسسه صلح آمریکا در گزارشی پیرامون کمپ الهول سوریه که بیش از 50000 تن از اعضای وابسته به داعش در آن اسکان داده شده اند، هشدار داده است نیروهای کرد سوریه که مسئولیت محافظت از این کمپ را بر عهده دارند به تنهایی نمی توانند تندروها را در این کمپ کنترل کنند.

این موسسه هشدار داده است در صورتی که به وضعیت بحرانی این کمپ که در آن خشونت به میزان قابل توجهی افزایش یافته، توجه نشود، خطر بوجود آمدن « داعش شماره 2» وجود دارد.

موسسه صلح آمریکا همچنین با اشاره به حمله ماه ژانویه جنگجویان داعش به زندان تحت کنترل کردهای سوریه در شهر حسکه هشدار داد ضمن کشته شدن بیش از 500 تن اعم از نیروهای محافظ زندان و جنگجویان در این حمله غافلگیرانه، تعداد نامعلومی از زندانیان داعشی فرار کردند که این مسئله خطری جدی برای امنیت سوریه محسوب می شود.

در این گزارش اشاره شده است که در ماههای اخیر 4 تن از نیروهای کرد محافظ اردوگاه الهول بر اثر حمله جنگجویان کشته شده اند و جنگجویان وابسته به داعش نسبت به افزایش حملات هشدار داده اند.

این موسسه از جمله مشکلات خارج کردن مظنونین به عضویت در گروه داعش در کمپ الهول را عدم آمادگی جامعه در عراق و سوریه برای پذیرش افراد، خودداری 50 کشور جهان از استرداد اتباع خارجی داعش و عدم همراهی کشورهای جهان با کردها عنوان کرده است.

کد خبر 32431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha