کشتی گیر ارومیه ای نایب قهرمان المپیک جهانی ناشنوایان شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی گفت: علی شکیبازاده، برای اولین بار در تاریخ ورزش ناشنوایان و کم شنوایان استان موفق به کسب مدال نقره و عنوان نائب قهرمانی المپیک جهانی کشتی ناشنوایان شد.

عبدالسلام معروفی، در این باره به کردپرس گفت: علی شکیبازاده کشتی گیر ارزنده و شایسته استانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در مرحله فینال به مصاف کشتی گیری از قزاقستان رفت و در رقابت سخت و نفس گیر این کشتی با نتیجه ۴ بر ۳ به نفع کشتی گیر قزاق به پایان رسید.

او ادامه داد: نماینده ایران و آذربایجان غربی در کمال شایستگی و لیاقت به مدال نقره و مقام نایب قهرمانی المپیک جهانی در این دوره دست یافت.

معروفی گفت: این مدال نقره و کسب عنوان نائب قهرمانی جهان برای اولین بار در تاریخ ورزش ناشنوایان و کم شنوایان آذربایجان غربی افتخار بزرگ و ارزشمندی است که بعد از سالها موفق به کسب یک عنوان المپیک و جهانی شدیم تا ثابت کنیم در صورت توجه، تلاش و همراهی بیشتر مسوولان چیزی کمتر از ورزش سایر اقشار نداشته و ندارد.

رئیس هیات ورزش‌های ناشنوایان آذربایجان‌غربی ضمن تقدیر از زحمات ریاست و مجموعه فدراسیون، مربیان و کادر فنی و همچنین همراهی های مدیر کل و مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به توانایی و شایستگی ورزشکاران ناشنوا و کم شنوا در عرصه های ملی و بین‌المللی خواستار حمایت بیشتر مسئولان کشوری و استانی در خصوص اشتغال و معیشت آنها شد.

گفتنی است؛ تیم کشتی آزاد ناشنوایان کشور در پایان این رقابتها موفق به کسب یک مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز شد.

همچنین کاروان ورزشی ناشنوایان ایران در در المپیک تابستانی ٢٠٢١ ناشنوایان برزیل در ٨ رشته ورزشی فوتبال ، جودو ، تکواندو ، کاراته ، تیراندازی ، والیبال ساحلی، دوومیدانی و کشتی آزاد و فرنگی در بیست و چهارمین دوره المپیک تابستانی ۲۰۲۱ ناشنوایان در کاشیاس دوسول برزیل شرکت کرده و در پایان با کسب ۱۴ مدال طلا ، ۱۲ نقره و ۱۴ برنز و رتبه سوم به کار خود در این مسابقات پایان داد.

کد خبر 32421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha