گروه های دموکراسی خواه به پروژه راه سوم HDP بپیوندند

سرویس ترکیه - محفوظ گولریوز عضو ارشد HDP خواستار گرد هم آمدن گروه های مختلف خواستار دموکراسی زیر چتر پروژه «راه سوم» HDP شد.

به گزارش کردپرس، محفوظ گولریوز سخنگوی مشترک کمیسیون مرکزی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در سخنانی از سوی HDP خواستار گرد هم آمدن نیروهای دموکراسی خواه و گروه های مختلف سیاسی زیر چتر راه سوم (ائتلاف دموکراسی) برای مبارزه با حکومت تمامیت خواه شد.

کنفرانس منطقه ای HDP در ساختمان باغجیلار این حزب در استانبول برگزار شد. در این کنفرانس نمایندگان و اعضای ارشد HDP شاخه استانبول و منطقه مرمره و اعضای هیأت اجرایی کنگره دموکراتیک خلق ها (HDK) شرکت داشتند.

این کنفرانس پس از یک دقیقه سکوت برای مبارزان کرد جان باخته به ویژه آیسل دوغان فعال سیاسی کرد و با شعار «ما بر مبارزه برای آزادی پافشاری می کنیم» آغاز شد.

محفوظ گولریوز در سخنانی در این کنفرانس هدف از آغاز جنگ های اخیر در منطقه را تلاش برای نجات نظام سرمایه داری در جهان دانست و گفت: «مردم ما [کردها] بیشترین آسیب ها را از جنگ و بحران های منطقه ای می بینند. بنابراین بزرگترین مقاومت، مبارزه برای برهم زدن موازنه های قدرت سرمایه داری است و این با فلسفه راه سوم ارائه شده از سوی HDP ممکن است.»

گولریوز با بیان این که در کنار جنگ جاری در اوکراین و روسیه، جنگ در سوریه، عراق و ترکیه با مرکزیت مناطق کردنشین ادامه دارد، راه حل برون رفت از این بحران ها را ایده ارائه شده از سوی HDP دانست. او از همه گروه های خواهان دموکراسی در ترکیه خواست تا زیر چتر راه سوم HDP با یکدیگر برای مبارزه مشترک متحد شوند.

این عضو ارشد HDP دلیل اصلی حملات گسترده حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) علیه HDP و توطئه برای انحلال این حزب را تلاش HDP برای مبارزه با نظم حاکم عنوان کرد و از ادامه مبارزه جدی حزب متبوعش در منطقه استانبول و مرمره برای برچیدن «حکومت نژادپرست و تمامیت خواه» خبر داد.

گفتنی است سلسله کنفرانس های منطقه ای HDP که از مدتی پیش آغاز شده و تا کنون در مناطق دریای سیاه، آناتولی مرکزی و مرمره به انجام رسیده اند، با هدف گسترش مبارزه برای آزادی ادامه دارند.

کد خبر 32419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha