مخالفت ها با تشکیل مراکز هماهنگی مشترک بین ارتش عراق و نیروی پیشمرگ فرقه ای و متعصبانه است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی)، مخالفت شخصیت های سیاسی و پارلمانی عراق، با تشکیل مراکز هماهنگی مشترک بین ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان را "فرقه ای و متعصبانه" دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "عصمت رجب" در این باره گفت: درباره موضوع مراکز هماهنگی مشترک بین نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و ارتش عراق پس از بررسی، مذاکره و تشکیل کمیته های مشترک پیرامون اوضاع امنیتی در مناطق مورد اختلاف تصمیم گیری شده است و وجود خلأهای امنیتی و ضرورت هماهنگی مشترک بین اربیل و بغداد برای طرفین مشخص شده است.

عصمت رجب در این باره گفت: شماری از شخصیت های سیاسی ترکمان و عرب از کلیه جریانات سیاسی عراق، بدون بررسی موضوع اقدام به صدور بیانیه های متعصبانه و تشنج آفرین می کنند که هدف از آن، تبلیغات زودهنگام انتخاباتی و بهبود وجهه شان پس از ناکامی در ارائه دستاوردی برای حامیانشان است.

این عضو ارشد حزب دمکرات کردستان (پارتی) و مسئول تشکیلات حزب در نینوا تأکید کرد: مراکز هماهنگی از اهمیت بسیاری برخوردارند و دولت فدرال و وزارت دفاع نهادهای ذیصلاح درباره اوضاع امنیتی و روش حل مشکلات هستند نه دیدگاههای سیاسی افراطی و استثنایی که برای تبلیغات انتخاباتی به تحریک قومیتی و مذهبی می پردازند.

یادآور می شود عباس صروط عضو مجلس عراق هشتم ماه اوت جاری، با اشاره به مأموریت مراکز هماهنگی امنیتی بین بغداد و اربیل، اخبار منتشره درباره زمینه سازی این مراکز برای بازگشت نیروهای پیشمرگ به مناطق مورد اختلاف را رد کرد.

کد خبر 318123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha