داناگاز خواستار دریافت غرامت 1 میلیارد و 600 میلیون دلاری از اقلیم کردستان شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- شرکت نفتی داناگاز با طرح شکایت از وزیر پیشین منابع طبیعی دولت اقلیم کردستان، خواستار دریافت 1 میلیارد و 600 میلیون دلار غرامت از اقلیم شد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری سبه ی، روزنامه نیمه رسمی صباح در خبری اعلام کرد که شرکت نفتی داناگاز امارات که از سال های گذشته در صنعت نفت و گاز اقلیم کردستان فعال است، در یک دادگاه در کشور انگلیس، شکایتی رسمی را علیه آشتی هورامی وزیر پیشین منابع طبیعی و متولی کلیه فعالیت های نفتی اقلیم طرح کرده است.

بر اساس خبر داناگاز مدعی شده که به دلیل تصمیمات غیرقانونی آشتی هورامی دچار زیان و خسارات مالی بسیاری شده و خواستار دریافت 1 میلیارد و 600 میلیون دلار غرامت از دولت اقلیم شده است.

هفته گذشته نشست دادگاه برای بررسی این شکایت از آشتی هورامی و بررسی جزئیات پرونده برگزار شده و قرار است در روزهای آینده نیز نشست دوم آن برگزار شود و در صورت اثبات ادعای دانا گاز و پذیرش درخواست این شرکت، دولت اقلیم ملزم به پرداخت 1 میلیارد و 600 میلیون دلاری می شود.

روزنامه صباح اشاره کرده که اگر دادگاه دولت اقلیم موظف به پرداخت این غرامت نماید، میزان بدهی های اقلیم کردستان به 28 میلیارد دلار افزایش می یابد.

این روزنامه تاکید کرده که دولت اقلیم به دلیل سیاست های اشتباه آشتی هورامی که مدت 14 سال تمامی فعالیت های نفتی اقلیم از استخراج تا فروش نفت و دریافت درآمدهای آن را در اختیار داشته، دچار زیان و بدهی های سنگین و همچنین بحران اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شده و عملکرد وی موجب بروز اختلافات شدید میان اربیل و بغداد نیز شده است.

داناگاز پیشتر نیز در سال 2017 شکایت مشابهی را علیه آشتی هورامی طرح کرد که با توافق میان دولت اقلیم و این شرکت در خارج از دادگاه و پرداخت 2 میلیارد و 239 میلیون دلار دستمزد معوقه به داناگاز از سوی دولت اقلیم حل و فصل شد.

کد خبر 318105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha