بر عهده گرفتن وکالت تروریست ها بی تاوان نخواهد ماند

سرویس ترکیه - رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با تهدید وکلای ترکیه، در خصوص پذیرفتن پرونده متهمانی که با جرایم ترور دستگیر می شوند به وکلا هشدار داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مرگ ابرو تیمتیک پس از 238 روز اعتصاب غذا در زندان و انتقاد از مواضع کانون وکلای استانبول در خصوص این مرگ عنوان کرد: «می خواهم ناراحتی خود را از اقدامات کانون های وکلا به زبان آورم. دولت برای برگرداندن تصمیم کسانی که در حمایت از قاتلان دادستان سلیم کراز دست به اعتصاب غذا زده بودند، هر کاری از دستش برمی آمد انجام داد. برافراشتن پوستر یک زندانی را که دست به حمایت از قاتلان دادستان ترکیه زده‌ به هیچ عنوان نمی پذیریم».

به نوشته روزنامه هابرترک، اردوغان در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: «امکان ندارد کسی وکالت تروریست ها را بر عهده بگیرد و خود در راه تروریسم گام برندارد. اگر این کار را انجام دهد تاوانش را خواهد پرداخت. در هیچ کجای جهان به چنین چیزی اجازه نمی دهند. در روزهای پیش رو برای این که راه خونینی را که از وکالت به تروریست بودن ختم می شود قطع کنیم اقدامات لازم انجام خواهد شد. هیچ یک از عناصر دستگاه قضایی نمی تواند تحت امر یک ایدئولوژی خاص قرار بگیرد. تنها ایدئولوژی دستگاه قضا باید عدالت باشد.»

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 318103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha