جهل به قانون رافع مسئولیت‌ نیست

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست بازرسی‌ کل استان آذربایجان‌غربی گفت: جهل به قانون رافع مسئولیت‌ها نیست. به‌عبارت‌دیگر ریشه این مسئولیت، تخلف از تکلیف قانونی است.

به گزارش کردپرس، سجاد ده‌ده‌جانی در همایشی یک‌روزه که با حضور مدیران‌کل و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات در سالن مخابرات استان برگزار شد، با اشاره به مأموریت سازمان بازرسی کل کشور درباره ترک فعل‌ها گفت: در بسیاری از بازرسی‌ها و در زمان اخذ توضیح یا اخذ دفاع از مدیران، کارشناسان و کارمندان به مواردی برخورد می‌کنیم که افراد از قوانین مرتبط با حوزه تخصصی و کاری خود اطلاع ندارند.

او ادامه داد: در این موارد جهل به قانون رافع مسئولیت‌ها نیست. به‌عبارت‌دیگر ریشه این مسئولیت، تخلف از تکلیف قانونی است.

سرپرست بازرسی‌کل استان آذربایجان‌غربی روش‌های کشف فساد مالی در پرداخت‌های مالی، تصرف غیرقانونی در وجوه عمومی، روش‌های کشف فساد مالی در پروژه‌های عمرانی و قراردادها، نحوه هزینه کرد اعتبارات، تملک دارایی‌ها با مبادله موافقت‌نامه عملیاتی، فرآیند رسیدگی تا پرداخت صورت ‌وضعیت‌ها، مراحل خرج در قانون محاسبات عمومی و... را برای ناظران افتخاری تشریح کرد.

در ادامه این همایش، سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی هم ضمن تقدیر از عملکرد و تلاش بازرسی کل استان در مبارزه با فساد گفت: سازمان بسیج کارمندان سپاه شهدای استان با بازرسی کل استان تفاهم‌نامه همکاری منعقد نموده و قرار بر این است که اعضای بسیج کارمندان استان به‌عنوان ناظران افتخاری بازرسی کل استان، همکاری لازم را با مجموعه بازرسی کل داشته باشند.

فرمانده سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر حمایت سپاه از تفاهم‌نامه مشترک بازرسی‌کل و سازمان بسیج استان تصریح کرد: از بازرسی‌کل استان تقاضا داریم هر جا که احساس لغزش و تخلف دیدند حتماً قبل از وقوع تخلف، هشدارهای لازم را بدهند و همواره ارباب‌رجوع را ولی‌نعمت خود دانسته و سعی در رفع مشکلات آن‌ها داشته باشند.

سپس سیدهاشم میری زاد، رئیس اداره نظارت و همگانی بازرسی کل استان آذربایجان غربی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردمی در امر نظارت گفت: موضوع گزارشگری تخلف یا سوت زنی در امر مبارزه با تخلفات و مفاسد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همواره به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی مورداستفاده و توجه حاکمیت و مردم بوده است.

او تصریح کرد: کلید طلایی مبارزه با فساد بهره‌گیری از ظرفیت جمعی و برون‌سپاری نظارت‌ها به انبوه مردم است.

به گزارش کردپرس، طبق یک تفاهم نامه مشترک همکاری، اعضای سازمان بسیج کارمندان سپاه شهدای استان آذربایجان غربی به عنوان «ناظران افتخاری» با بازرسی کل این استان همکاری می کنند.

کد خبر 318089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha