داستان تکراری آب شرب دیواندره و نگرانی شهروندان

سرویس کردستان – قطعی آب ، کدورت و آلودگی داستان تکراری و پرماجرای آب شرب دیواندره که هر روز صفحه جدیدی از آن ورق زده می شود.

به گزارش کردپرس، از اواخر مردادماه سال جاری قطعی های مکرر آب شرب دیواندره در محله های مختلف آغاز شد و نگرانی های را در میان مردم ایجاد کرد و داستان آب شرب دیواندره بار دیگر تکرار و رسانه های مختلف را در بر گرفت.

مدیر منابع آب دیواندره بارها اعلام کرده است وظیفه این اداره تامین آب است و به هر اندازه که نیاز باشد با وجود ذخیره سد سیازاخ می توانیم آب مدنظر را رها سازی کنیم و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیران ارشد شهرستانی نیز بارها اعلام کرده اند هر مشکل و مانعی برای توزیع آب وجود داشته باشد همکاری لازم را انجام خواهند داد تا مردم به آب شرب پایدار دسترسی داشته باشند.

عملکرد ضعیف آب و فاضلاب کردستان در دیواندره

توزیع آب آشامیدنی و جمع آوری بهداشتی فاضلاب وظیفه اصلی شرکت آب و فاضلاب کردستان است از سال 91 ساخت پروژه تصفیه خانه آب شرب دیواندره آغاز شده است اما این پروژه هم اکنون غیر فعال و نیمه کاره رها شده است.

در بحث آب رسانی روستایی نیز مجتمع اوباتو از سال 88 احداث آن شروع شده اما تا لحظه تهیه این گزارش نتوانسته حتی نصف ظرفیت خود را به روستاها آب رسانی نماید .

تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره نیز مانند دیگر پروژه های این شرکت نیمه کاره و بوی نامطبوع و مشکلات زیست محیطی رها شدن فاضلاب دیواندره در طبیعت ادامه دارد و هنوز وعده ای از سوی مسئولان برای تکمیل آن وجود ندارد.

سال گذشته در تیر ماه رنگ و طعم آب دیواندره تغییر کرد و شاهد وجود جلبک در آب شهر بودیم . طبق گزارشی که در کردپرس با عنوان "آب شرب دیواندره با طعم جلبک" منتشر شد مسئولان وقت وجود جلبک را تائید و مدیران شبکه بهداشت شهرستان عدم کلر زنی در را در چند بازه زمانی تائید کردند .

یکی از شهروندان ساکن در مسکن مهر فاز3 می گوید: کارگر نانوایی هستم در چند روز گذشته در هر ساعتی که به خانه مراجعه کرده ام آب قطع است. لباس های نشسته زیادی در خانه مان جمع شده است.

ف لطفی ادامه می دهد: اهالی چند بار با تانکر آب شرب در محله توزیع شده اما من آن ساعت در سر کار هستم و نمی توانم در صف دریافت آب باشم. با وجود سد سیازاخ و آب فراوانی که منطقه دیواندره دارد برای مسئولان خجالت دارد مردم بی آب باشند.

مسئولان موظف به رفع مشکل آب هستند

فرماندار دیواندره نیز در این ارتباط گفت: رفع مشکلات کمبود آب آشامیدنی شهر دیواندره به عنوان یکی از اولویت های مهم باید مورد توجه جدی مسوولان مربوطه قرار گیرد.

دکتر ارشدی ظهر امروز در حاشیه بازدید از خط انتقال و ایستگاه های پمپاژ آب شرب دیواندره، اظهار داشت: برای رفع کمبود آب شرب دیواندره از هر تلاش و کوششی فروگذاری نمی‌شود و مسئولان ذیربط موظفند در کوتاه ترین مدت این مشکل را برطرف کنند.

مدیر عامل آب و فاضلاب کردستان در بازدید از پروژه های آبرسانی دیواندره گفت: پروژه تصفیه خانه آب شرب دیواندره 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تهیه تجهیزات و تاسیسات لازم هستیم این پروژه در دی ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

محمدی مشکل کم آبی شهر دیواندره را شستن قالی و وجود کارخانه ماسه شویی دانست و گفت: شهروندان باید رعایت کنند و ما گشت و بازرسی و یا گشت نظارتی برای برخورد نداریم.

باید به مدیر عامل مذکور یادآور شد که مدیران آبفا در شهرستان های مختلف بارها در مصاحبه های که انجام داده اند از وجود پلیس آب و گشت های نظارتی خبر داده اند حال چگونه مدیرعامل محترم از وجود چنین گشت های خبر ندارد جای سوال است.

گزارش: هیوا محمدپور

کد خبر 318070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha