هشدار ترکیه به روسیه در خصوص سفر اخیر هیئتی از کردستان سوریه به مسکو

سرویس ترکیه - در پی سفر اخیر هیئت مجلس دموکراتیک سوریه به مسکو و دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای از روسیه درخواست کرد متناسب با روح مذاکرات آستانه حرکت کند.

به گزارش کردپرس، در پی سفر اخیر هیئت مجلس دموکراتیک سوریه به مسکو و دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به این سفر و دیدارهای صورت گرفته عنوان کرد: «دعوت یک گروه از اعضای وابسته به گروه تروریستی PKK/YPG تحت عنوان مجلس دموکراتیک سوریه را به مسکو و استقبال رسمی مقامات عالی رتبه روسیه از این هیئت را غیرقابل قبول و نگران کننده قملداد می کنیم. PKK/YPG در سوریه علیه تمامیت ارضی این کشور فعالیت می کند. با سیاست های تروریستی و تجزیه طلبانه ای که اتخاذ کرده است در مناطق تحت کنترل خود به مردم محلی ظلم کرده، تمامیت ارضی سوریه را بر هم زده و امنیت ملی کشورهای همسایه سوریه، به خصوص ترکیه را تهدید می کند».

به نوشته خبرگزاری TRT، در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: «در بیانیه پایانی مذاکرات آستانه همواره بر مبارزه با تمام اشکال و ابعاد ترور و گروه های تروریستی تأکید شده و طرفین بیانیه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و محافظت از امنیت ملی کشورهای همسایه در برابر تهدیدات موجود تعهد داده اند. همانگونه که در آخرین جلسه مذاکرات کشورهای تضمین کننده آستانه در 25 آگوست 2020 که در ژنو برگزار شد، طرفین بار دیگر بر مواضع مشترک علیه ساختارهای غیر مشروع و اقدامات تجزیه طلبانه تأکید کرده اند. از همین رو، از روسیه دعوت می کنیم تا بر اساس تعهدات خود در مذاکرات آستانه و مطابق با روح این روند حرکت کرده و از خدمت به اهداف و برنامه های گروه های وابسته به PKK/YPG اجتناب کند. این واکنشمان از سوی صدات اونال معاون وزیر امور خارجه ترکیه که برای رایزنی سیاسی به مسکو سفر کرده است نیز به مقامات روسی منتقل خواهد شد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 318069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha