نقش ترکیه در درگیریهای ارتش عراق و یگانهای مدافع شنگال

سرویس جهان- برخی تحلیلگران مسائل کردها معتقدند درگیری ارتش عراق با یگان های مدافع شنگال به دلیل فشارهای ترکیه صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، نیروهای ارتش عراق و یگان های مدافع شنگال که ترکیه آنها را جزئی از پ.ک.ک می‌داند شب و روز گذشته، در برخی مناطق ایزدی نشین شنگال با هم درگیر شده اند. این درگیری تلفاتی هم داشته است.

نشریه میدل ایست آی این درگیری ها را بی ارتباط به تهدید های ترکیه نسبت به حمله به شنگال ندانسته است. عبدالله حویز، تحلیلگر مسائل کردها نیز معتقد است تجمع نیروهای ارتش عراق در شنگال و روبرو شدن آنها با نیروهای مدافع شنگال به تهدید های مستقیم و غیر مستقیم ترکیه ارتباط دارد.

او در صفحه توییتر خود نوشت: احتمالاً این حملات هم به توافق میان بغداد و اربیل برای بیرون کردن نیروهای مدافع شنگال از این منطقه و هم به تهدید های ترکیه ارتباط دارد. او معتقد است ترکیه در تهدیدهای خود برای حمله به شنگال جدی است. دولت ترکیه احتمالاً تهدید کرده است که یا دولت عراق یگانهای مدافع شنگال را از این منطقه بیرون کند و یا ترکیه خود مستقیماً وارد عمل خواهد شد.

نشریه میدل ایست ای از نیروهای مدافع شنگال و مقامات ارشد ارتش عراق نقل کرده است که هیچکدام از طرفین حاضر به کوتاه آمدن از موضع خود نیستند. بنابراین، انتظار می‌رود درگیری میان ارتش عراق و یگانهای مدافع شنگال تشدید شود.

شخصیت های ایزدی خواستار مداخلات داخلی و خارجی برای پایان دادن به این درگیری ها و جلوگیری از کوچ چندین باره ایزدی ها از این منطقه شده اند.

کد خبر 31782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha