ترکیه 5 هزار نیروی جهادی را از سوریە بە اقلیم کردستان منتقل کردە است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- روژ نیوز رسانه نزدیک به پ.ک.ک، گزارش داد کە دولت ترکیه، 5 هزار نیروی جهادی خارجی را از سوریە و مناطق کردنشین این کشور، برای جنگ علیه پ.ک.ک، بە اقلیم کردستان منتقل کردە است.

به گزارش کردپرس، سایت خبری روژ نیوز رسانه نزدیک به پ.ک.ک، به نقل از منابع مطلع گزارش دادکە ارتش ترکیه در راستای اقدامات و تحرکات نظامی خود در اقلیم کردستان، نیروهای جهادی را از سوریە و مناطق کردنشین این کشور، بە اقلیم منتقل می کند و تاکنون 5 هزار نیروی جهادی خارجی را برای جنگ علیە نیروهای پ.ک.ک، بە اقلیم منتقل کردە است.

روژ نیوز هدف از انتقال این نیروها را اشغال اقلیم کردستان دانستە و اعلام کردە کە این نیروهای جهادی جزو گروە های جبهە النصرە، اخوان المسلمین، تحریر الشام، احرار الشام و ارتش آزادی سوریە بودە اند و در کنار نیروهای ترکیه و داعش، در جنگ های داخلی سوریە و بە ویژە جنگ علیە کردهای این کشور شرکت داشتە اند.

در این خبر حزب دمکرات نیز متهم بە همکاری در انتقال این نیروها بە اقلیم و مناطق محل استقرار نیروهای پ.ک.ک، شدە و آمدە کە این نیروها سعی دارند در پوشش نیروهای پیشمرگ و با لباس های فرم این نیروها، بە مناطق درگیری های نظامیان ترک و پ.ک.ک منتقل شدە و سپس پ.ک.ک،متهم شود کە بەسوی نیروهی پیشمرگ تیراندازی می کند.

همچنین اعلام شدە کە شایعاتی در منطقە منتشر شدە مبنی بر اینکە ترکیه سعی دارد دو واحد نیز از ترکمان ها و سنی های منطقە موصل و اطراف آن را تشکیل دادە و در درگیری ها با پ.ک.ک، این نیروها را بە کار بگیرد.

پیشتر نیز نیروهای پ.ک.ک، گزارش دادند کە ارتش ترکیە در درگیری با آنان از سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی استفادە می کند.

کد خبر 31775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha