هدف حمله ترکیه به اقلیم کُردستان، اشغال شنگال و محاصره اداره خودگردان  است

سرویس سوریه- آلدار خلیل، گفت: تهاجم ترکیه به اقلیم کُردستان عراق با هدف محاصره اداره خودمختار کُردستان سوریه صورت می‌گیرد.

به گزارش کُردپرس، آلدار خلیل، یکی از اعضای ریاست مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، اظهار کرد: ترکیه در تهاجم اخیرش به اقلیم کُردستان، قصد دارد به سمت موصل و کرکوک پیشروی کند و ممکن است شنگال را به کنترل خود درآورد و در نتیجه مناطق مدیریت خودمختار کُردها در سوریه را به محاصره درآورد.

این سیاستمدار کُرد در گفت‌وگو با واشنگتن آنلاین، افزود: ترکیه دست از جاه طلبی های خود برنمی‌دارد. حلب، موصل و کرکوک بخشی از پیمان ملی امپراتوری عثمانی بودند و به همین دلیل ترکیه از هر فرصتی برای حمله به این منطقه استفاده می کند، به خصوص که عراق امروز از ضعف سیاسی و نظامی رنج می برد.

این مقام مسئول معتقد است: ترکیه دچار کُرد هراسی است و از پروژه دموکراتیک در سوریه رنج می‌برد و به همین دلیل به اشغال جرابلس، الباب، اعزاز و سپس عفرین متوسل شد و در حال حاضر آماده حمله و اشغال مناطق جدیدی است.

این عضو حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) خاطرنشان کرد: اگر ایالات متحده برای از سرگیری گفت‌وگو بین آنکارا و پ‌ک‌ک مداخله کند، این امر به حل بسیاری از مشکلات منطقه کمک می‌کند و این به کاهش فشار ترکیه بر دمشق و بغداد منجر می‌شود.

کد خبر 31755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha