۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
آسمان کردستان تا آخر هفته بارانی است

سرویس کردستان - براساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی کردستان با ادامه بارندگی ها تا پایان هفته جاری, آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست.

به گزارش کرد پرس، اداره کل هواشناسی کردستان از پیش‌بینی تداوم بارش‌های پراکنده در ماه جاری خبر داد اعلام کرده در این ماه شاهد بارش‌های پراکنده در سطح استان هستیم، اما این مقدار بارندگی چندان چشمگیر نبوده و نبود بارش ماه‌های گذشته را جبران نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش متوسط بارش در استان نسبت به دوره بلند مدت 15 درصد کاهش را نشان می‌دهد و با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی برای امروز دوشنبه با توجه به فعالیت موجی در سطح استان، به تناوب شاهد ابری شدن آسمان، ورزش باد و در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق و بارش تگرگ در برخی نقاط استان هستیم.

همچنین اداره کل هواشناسی کردستان نسبت به طغیان رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در سطح استان هشدار داده و اعلام کرد بارش باران تا اواخر هفته در استان ادامه دارد و کل استان را در بر می‌گیرد.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته آبگرفتگی موقت معابر شهری و روستایی و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست.

اگرچه از فردا تا روز پنجشنبه از میزان ناپایداری‌های جوی در بیشتر مناطق استان کاسته خواهد شد اما رشد موضعی ابر و وزش باد گاها شدید در بعد ظهرها وجود خواهد داشت.

از لحاظ دمایی از فردا تا روز پنج‌شنبه میانگین دمای شبانه روزانه 4 تا 6 درجه افزایش دارد و هوای سطح منطقه گرم‌تر می‌شود.

همچنین امکان بارش‌های رگباری و پراکنده در برخی از نواحی بخصوص مناطق شمالی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 31749

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha