التهاب در مناطق تحت کنترل کردها و ترکیه در سوریه

سرويس جهان- براساس گزارش‌های دیده بان حقوق بشر سوریه و مرکز اطلاعات روژا همزمان با افزایش درگیری میان نیروهای کرد سوریه و نیروهای وابسته به ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه، گیری‌های داخلی میان نیروهای شورشی وابسته به ترکیه افزایش یافته و تقابل میان نیروهای دولت مرکزی نیز تشدید شده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه و مرکز اطلاعات روژاوا گزارش‌های متعددی از التهاب در شمال سوریه بر اثر تقابلات جدید میان نیروهای داخلی و خارجی در این منطقه منتشر کرده اند.

در این گزارش ها از تشدید کم سابقه حملات داعش به نیروهای کرد سوریه در شمال و شمال شرق این کشور خبر داده و نسبت به احتمال حمله جدی این گروه به نهادها و تاسیسات متعلق به کردها هشدار داده اند.

در این گزارش ها همچنین تقویت مواضع بازیگران داخلی و خارجی در این منطقه و انتقال تجهیزات نظامی لجستیکی جدید به این مناطق، به ویژه از سوی آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گزارش شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه و مرکز اطلاعات و روژاوا از جمله تحولات جدید و خطرناک در این مناطق را افزایش تنش میان نیروهای کرد و نیروهای دولت مرکزی و متهم کردن یکدیگر به محاصره مناطق تحت کنترل طرف مقابل عنوان کرده اند.

مرکز اطلاعات روژاوا در گزارش‌های متعددی از تشدید حملات ترکیه به نیروهای کرد سوریه در مناطقی خبر داده است که بر اساس توافق سال ۲۰۱۹ اقدام نظامی در این مناطق نقض آتش بس محسوب می شود اما ترکیه با استفاده از پهپادهای نظامی اقدام به ترور کم سابقه نیروهای یگان های مدافع خلق و نیروهای دموکراتیک سوریه کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از تشدید درگیری میان نیروهای کرد سوریه و نیروهای شورشی وابسته به ترکیه و افزایش آتش توپخانه در مناطق حائل خبر داده است. در این گزارش ها همچنین به تشدید درگیری های داخلی میانه گروه های مختلف شورشی وابسته به ترکیه اشاره شده است.

در گزارش نهادهای ناظر بر اوضاع سوریه، همچنین به فشار شورشیان وابسته به ترکیه علیه غیرنظامیان کرد در مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه و شورشیان بویژه در عفرین اشاره شده است. غصب اموال و شکنجه و قتل شهروندان کرد در مناطق تحت کنترل ترکیه و شورشیان نیز همچنان ادامه دارد.

مرکز اطلاعات روژاوا در جدیدترین گزارش خود همچنین به کشته شدن نزدیک به ده تن از شورشیان وابسته به ترکیه خبر داده است که قصد نفوذ در مناطق تحت کنترل کردها را داشتند. این مرکز همچنین ادعا کرد برخی پایگاه‌های ترکیه و شورشیان در منطقه کردنشین عفرین توسط روسیه هدف قرار گرفته اند.

نهادهای ناظر بر تحولات سوریه اشاره کردند تنش ها در سوریه در حال حاضر بیشتر در مناطق تحت کنترل کردها و ترکیه متمرکز شده است.

کد خبر 31741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha