عید فطر را بدون توجه به تبار و باور افراد جشن می گیریم/در دام جدایی طلبان منطقه نخواهیم افتاد

سرویس ترکیه - اردوغان در پیامی به مناسبت عید فطر از مردم ترکیه خواست تا بدون توجه به تبار و باورهای دیگران این عید را در کنار هم جشن بگیرند.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی تصویری به مناسبت آغاز عید فطر در ترکیه، از همه مردم خواست تا بدون توجه به نژاد و تبار و باورها این عید را جشن گرفته و در کنار هم باشند.

اردوغان در این پیام تصویری 4 دقیقه ای که در بخش ترکی خبرگزاری آناتولی منتشر شد، از مردم خواست تا در تعطیلات عید از حال فرزندان جان باختگان جنگ غافل نشوند و از آنها دیدار کنند.

او با بیان این که برخی از گروه ها و افراد در تلاش برای تحریک و نفرت افکنی بین مردم هستند، گفت: «اگر کسی بخواهد آتشی را که در اطراف [مناطق همسایه] ما وجود دارد به کشور ما بیاندازد، ما هرگز در دام او نخواهیم افتاد و به کسی اجازه نخواهیم داد که مردم ما را در برابر یکدیگر قرار دهد و جدایی طلبی پیشه کند.»

رئیس جمهور ترکیه از مردم این کشور خواست تا بدون در نظر گرفتن نژاد و تبار و عقیده دیگران را در آغوش گرفته و جشن عید فطر را به جشن برادری 85 میلیون شهروند ترکیه تبدیل کنند.

لازم به ذکر است که بر اساس اعلام مرکز نجوم شورای عالی سازمان دیانت ترکیه، دوشنبه دوم می در این کشور به عنوان روز عید فطر اعلام شد. مرکز نجوم سازمان دیانت ترکیه از رؤیت هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه در این کشور خبر داد.

کد خبر 31727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha