اجرای طرح هماهنگی مشترک امنیتی اربیل با بغداد  به بودجه  عمومی 2022 عراق بستگی دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان -  وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد که اجرای طرح هماهنگی مشترک  امنیتی بین این وزارتخانه و وزارت دفاع دولت فدرال ، به بودجه  عمومی سال 2022 عراق بستگی دارد.

به گزارش کردپرس، جبار یاور، دبیر کل پیشین وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان در گفتگو با خبرگزاری «شفق نیوز» گفت: وزارت دفاع عراق با وزارت دارایی و نخست‌وزیری این کشور نامه نگاری کرده و رونوشتی از این نامه ها را دراختیار وزارت پیشمرگ قرارداده تا برای اجرای طرح هماهنگی مشترک و استقرار دو تیپ مشترک از حومه خانقین در چارچوب مفاد یک توافقنامه بین طرفین درخواست بودجه کند.

یاور با تاکید بر اینکه وزارت دارایی و دولت عراق اختصاص بودجه برای اجزای طرح هماهنگی مشترک را در بودجه عمومی سال 2022 برای خرید تسلیحات، تجهیزات نظامی، ماشین آلات و سایر هزینه ها را تضمین کرده اند ، افزود:وزارت دارایی عراق تاکید کرده است که هیچ بندی در بودجه سال 2021 درخصوص انتصاب یا به کارگیری نیروهای جدید در همه وزارتخانه ها ، حتی وزارتخانه های امنیتی وجود ندارد.

یاور توضیح داد: هیچگونه مشکلی به جز اختصاص بودجه از سوی بغداد برای اجرای طرح هماهنگی مشترک وجود ندارد و این طرح پس از اختصاص بودجه به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، اجرایی خواهد شد.

کد خبر 31688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha