هشدار درباره وضعیت دهوک، بیمارستان ها گنجایش مبتلایان به کرونا را ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک مسئول محلی در استان دهوک اقلیم کردستان، درباره وضعیت بهداشتی نامناسب این استان پس از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و تکمیل ظرفیت مراکز درمانی هشدار داد.

به گزارش کردپرس، هماهنگ کننده بیمارستان های ویژه کرونا در استان دهوک در گفتگو با شفق نیوز گفت: مرحله کنونی در استان دهوک بسیار حساس است و در حال حاضر پس از مرگ یک نفر بر اثر این بیماری، وضعیت 12 بیمار دیگر بسیار نگران کننده است و تاکنون در این استان، 5 نفر جانشان را بر اثر کرونا از دست داده اند.

آغالی در این باره گفت: بیمارستان های ویژه مداوای بیماران مبتلا به کرونا، دیگر گنجایش بیماران را ندارد و در حال حاضر، برای مداوای بیماران دارای علایم ابتلای خفیف، دو هتل و یک بیمارستان خصوصی را در اختیار گرفته ایم.

این مقام بهداشتی استان دهوک دلیل افزایش شمار مبتلایان را پایبند نبودن شهروندان به راهنمایی ها و هشدارهای بهداشتی و عدم استفاده از ماسک در تجمعات و همچنین باز شدن مرزها و فرودگاه ها دانست.

یادآور می شود دیروز دوشنبه 60 مورد ابتلای جدید به بیماری کرونا در استان دهوک ثبت شده است. بدین ترتیب شمار مبتلایان بستری شده در این استان به 337 نفر و شمار بهبود یافتگان به 376 نفر رسید.

کد خبر 316484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha