بستری 75 بیمار جدید کرونا / مرگ 60 بیمار احتمالی در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی-جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونای استان آذربایجان غربی گفت: با اضافه شدن 5 تن دیگر مجموع فوتی های کرونا در آذربایجان غربی به 769 نفر رسید.

به گزارش کردپرس، دکتر محبی در گفت و گو با کردپرس افزود: در تاریخ 13 مرداد ماه، 447 مورد بستری در استان داشته ایم که 216 مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و 231 مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او گفت: در آی سی یو 128 بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد 35 نفر بد حال و به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونای استان با اعلام بستری 75 بیمار جدید در روز گذشته اظهار کرد: با 5 مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به 769 مورد افزایش یافت که 3 نفر در ارومیه، یک نفر در مهاباد و یک نفر در هم خوی فوت کردند.

او ادامه داد: همچنین 60 بیمار نیز با تشخیص احتمالی فوت کردند.

محبی بیان کرد: تا این تاریخ، در ارومیه 164، خوی 153، مهاباد 118، بوکان 86، میاندوآب 59، سلماس 37، پیرانشهر 33، تکاب 30، نقده 24، شاهین دژ 23، سردشت 11، اشنویه 10، چایپاره 6، شوط 5، چالدران 4، ماکو و پلدشت هر کدام 3 نفر جان باخته اند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونای استان تاکید کرد: در مجموع روند بستری ها کاهشی است از وضعیت قرمز به وضعیت هشدار رسیدیم اما هر گونه رفتار خطرناک ممکن است دوباره سبب برگشتن استان به وضعیت قرمز شود.

او اظهار کرد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود. عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در اجتماعات مردمی می تواند در افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر تاثیر داشته باشد.

دکتر محبی با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، دستان خود را با آب و صابون بشویند در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

کد خبر 316475

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha