پرداخت ۹۸ درصد کل مطالبات گندم کاران استان ایلام

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: در سال جاری ۹۸ درصد کل مطالبات گندم کاران استان ایلام پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، کامران سلیمان‌پور اظهار کرد: تاکنون ۲۲۹ هزار تن گندم معمولی از گندم کاران استان ایلام به نرخ تضمینی توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۶۹ میلیارد تومان از مطالبه گندمکاران استان معادل ۹۸ درصد کل مطالبات پرداخت شده است، گفت: ۹ میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران استان باقیمانده نیز در حال واریز تدریجی به حساب کشاورزان است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام یادآور شد: قیمت تضمینی گندم دولتی به ازای هر کیلوگرم گندم معمولی ۲۵ هزار ریال و گندم دروم ۲۶ هزار ریال است.

سلیمان پور گفت: ۴۰ مرکز خرید گندم در سراسر استان با ظرفیت پذیرش ۴۰۰ هزار تن گندم فعال است که ۱۵ مرکز متعلق به شرکت غله و خدمات بازرگانی و ۲۵ مرکز نیز مربوط به اداره کل تعاون روستایی به عنوان خریدار مباشر است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام در خصوص کلزا نیز گفت: امسال در مجموع ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا خریداری شده که تاکنون بیش از ۷۵ میلیارد تومان معادل ۹۸ درصد کل مطالبه این کشاورزان پرداخت شده و کمتر از دو میلیارد تومان باقیمانده نیز تا هفته آینده به کشاورزان کلزاکار پرداخت می‌شود.

به گزارش کردپرس، استان ایلام دارای ۳۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است که ۸۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم اختصاص دارد و شهرستانهای مهران و دهلران قطب تولید گندم استان هستند.

کد خبر 316457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha