اتحادیه میهنی و حزب دمکرات به زودی برای رفع مشکلات دیدار می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) از دیدار قریب الوقوع میان این حزب و حزب دمکرات کردستان (پارتی) برای حل اختلافات و مشکلات فیمابین خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری باس نیوز، امین بابه شیخ سخنگوی رسمی حزب اتحادیه میهنی کردستان ( یکیتی) طی نشستی خبری اعلام کرد که تنش های میان این حزب و حزب دمکرات کردستان (پارتی) رو به کاهش است و دو حزب به زودی نشستی را برای حل مشکلات و اختلافات برگزار می کنند.

وی افزود که پیشتر هیئت اتحادیه میهنی دو دیدار مهم را با حزب دمکرات در اربیل انجام داد و به زودی نشست مشترک دیگری نیز میان دو طرف، برگزار می شود.

همچنین ابراز امیدواری کرد که نشست های آتی میان دو حزب، عاملی برای حل مشکلات کنونی اقلیم کردستان باشد.

امین بابه شیخ خاطر نشان ساخت که به باور وی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) و حزب دمکرات کردستان (پارتی) نمی توانند از یکدیگر دور شوند، چرا که دارای اشتراکات بسیاری بوده و در دولت اقلیم نیز شریک هستند و نظرات در دو حزب نیز بر نزدیک شدن به یکدیگر استوار است و نشست های میان آنان ادامه داده می شود و با یکدیگر به حل مشکلات اقلیم می پردازند.

وی اراده این دو حزب برای برگزاری نشست و حل مشکلات و اختلافات را بسیار جدی خواند و گفت که دو حزب دارای توافقنامه در مورد دولت و برنامه کاری آن هستند و آن را توافقنامه اصلی خود می دانند و آن را ادامه می دهند و درصورت لزوم توافقات جدیدی را منعقد خواهند کرد.

این در حالی است که طی ماه های گذشته روابط میان دو حزب دچار تنش و اختلافات بسیار شدید بوده تا جایی که موجب توقف نشست های پارلمان کردستان نیز شد و همچنین نشست هایی که قرار بود میان برای حل اختلافات برگزار شود به دلیل این اختلافات چندین بار به تعویق افتاد.

با این حال هفته گذشته دیدارهایی میان بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه میهنی و هیئتی از این حزب با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم و معاون رهبر حزب دمکرات و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم و عضور ارشد دفتر سیاسی حزب دمکرات برگزار شد.

کد خبر 316441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha