وضعیت راه های اورامانات نامناسب است / بحران کرونا فشار مضاعفی بر معیشت مردم وارد کرده است

سرویس کرمانشاه- نماینده مردم اورامانات در مجلس از وضعیت راه های منطقه اورامانات و بالابودن تعداد کشته های تصادفات جاده ای انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس آرش لهونی پنجشنبه 5 تیرماه 99 در نشست شورای اداری استان کرمانشاه، همجواری با کشور عراق و اقلیم کردستان را فرصتی مناسب برای توسعه کرمانشاه دانست و گفت: متاسفانه استفاده بهینه ای از مرزهای شیخ صله و شوشمی برای توسعه استان نمی شود.

وی افزود: اورامانات دارای ظرفیت های بسیار ویژه ای در حوزه گردشگری است و توسعه این بخش باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

لهونی وضعیت جاده های اورامانات را نامناسب خواند و گفت: میانگین 70 کشته در سال برای جاده های این منطقه یک آمار بسیار نگران کننده است.

وی تاکید کرد: موضوع توسعه راه های اورامانات را به شکل ویژه ای از طریق وزارت راه و شهرسازی و ادارات استانی زیر مجموعه این وزارتخانه پیگیری می کنیم.

نماینده اورامانات همچنین عنوان کرد: رسمی شدن مرزهای شوشمی و شیخ صله از طرف عراقی یک اولویت است که آن را با جدیت پیگری خواهیم کرد.

لهونی وضعیت کرونا در منطقه اورامانات را بحرانی دانست گفت: درخواست اقدامات جدی تر و تامین امکانات و لوازم بیشتر را برای مدیریت کرونا در منطقه داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: زلزله آبان ماه سال 96 موجب از دست رفتن بخش عمده ای فرصت های شغلی در حوزه خدمات در اورامانات شد و از آن تاریخ به بعد شاهد کاهش چشمگیر مسافرین و گردشگران به منطقه بودیم.

نماینده مردم اورامانات در مجلس به با تاکبد بر این نکته که بحران کرونا فشار مضاعفی بر معیشت و اقتصاد مردم اورامانات وارد کرده است در ادامه گفت: کسبه و بازاریان منطقه اورامانات دو سال سخت را پشت سر گذاشته اند و در این شرایط دشوار باید مورد حمایت اقتصادی قرار بگیرند.

وی به لزوم امهال وام ها اشاره کرد و گفت: مردم منطقه به دلیل بحران کرونا و فشارهای مضاعف اقتصادی توان بازپرداخت وام ها را ندارند و از استاندار کرمانشاه و مجمع نمایندگان استان تقاضا دارم برای تمدید یک سال دیگر وام های زلزله زدگان اقدام کنند.

کد خبر 304040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha