مسرور بارزانی خواستار آغاز دوباره همکاری میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نخست وزیر اقلیم کردستان در دیدار با وزیر دفاع عراق، از سرگیری همکاری و هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق در مناطق مورد مناقشه این کشور را خواستار شد.

به گزارش کردپرس، سایت دولت اقلیم کردستان از دیدار مسرور بارزانی با جمعه عناد، وزیر دفاع عراق در روز پنجشنبه 5 تیر ماه 1399 در اربیل خبر داد.

بر اساس این خبر، مسرور بارزانی در این دیدار بر ضرورت فعالسازی مکانیسم هماهنگی امنیتی میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در مناطق مشمول ماده 140 قانون اساسی عراق (با عنوان مناطق کردستانی خارج از اداره اقلیم کردستان نام برده شده است) در راستای مقابله با تهدید ترور شد.

روابط میان دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال و هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق از محورهای اصلی این دیدار عنوان شده است.

جمعه عناد، وزیر دفاع عراق ضمن اشاره به افزایش تحرکات تروریست های داعش، این گروه را دشمن مشترک همگان نام برد و تاکید کرد که داعش میان هیچ یک از طیف های قومی و مذهبی تفاوت قائل نیست و به همین دلیل برای مقابله با آن، هماهنگی میان نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق ضروری است.

در پایان آمده است که مسرور بارزانی بر آمادگی اقلیم کردستان برای حل و فصل مشکلات با دولت فدرال از طریق حصول توافقی که منافع همه عراقی ها را تامین کند، تاکید کرده است.

شایان ذکر است کە وزیر دفاع عراق پیش از این دیدار، با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان دیدار و گفتگو کردە و طرفین ضمن اشارە بە تهدید ترور، بر هماهنگی میان اقلیم کردستان و دولت عراق در مقابله با ترور و همچنین تقویت فرهنگ زندگی مسالمت آمیز میان طیف های قومی و مذهبی تاکید کردند.

کد خبر 304036

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha