واکنش مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه به حمله هوایی ارتش ترکیه به کوبانی

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله بمب افکن های بدون سرنشین ترکیه به روستای هلینچه در استان کردنشین کوبانی از روسیه و آمریکا دعوت کرد تا به مسئولیت های خود در قبال منطقه عمل کنند.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله بمب افکن های بدون سرنشین ترکیه به روستای هلینچه در استان کردنشین کوبانی که به کشته شدن سه زن فعال سیاسی – مدنی کرد سوریه منتهی شده است، گفت: «ترکیه به مسئولیت هایی که در توافقات با روسیه و آمریکا برعهده گرفته است عمل نمی کند. مسئولیت این "حمله تروریستی" نیز کشور تضمین کننده روسیه می باشد که هفت ماه پیش در منطقه با ترکیه توافق رسمی به امضا رسانده است».

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، در ادامه این بیانیه آمده است: «از روسیه دعوت می کنیم تا به مسئولیت های خود در قبال ترکیه که در این توافق برعهده گرفته است عمل کند. ترکیه با توافقی که با آمریکا صورت داد در منطقه اعلان آتش بس کرده بود. از همین رو آمریکا و ائتلاف بین المللی علیه داعش را نیز دعوت می کنیم تا به مسئولیت های خود در این خصوص عمل کنند».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 304000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha