دستگیری اعضای حزب کمونیست اقلیم کردستان در اربیل در پی اعتراض به حملات ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - حزب کمونیست کردستان عراق از دستگیری شماری از اعضای خود و برخی فعالان سیاسی به دلیل مشارکت در اعتراض به حملات هوایی ترکیه خبر داده و خواهان آزادی فوری آنها شد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری آوینه، دفتر سیاسی حزب کمونیست کردستان عراق (شیوعی) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که شماری از اعضای این حزب و برخی فعالان سیاسی در اعتراض به تجاوز نظامی ترکیه بە خاک اقلیم کردستان و مخالفت با آن، در برابر دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در شهر اربیل دست به تجمع زدند با این حال نهادهای ذی ربط دولت اقلیم آنها را دستگیر کردند.

دفتر سیاسی حزب کمونیست کردستان در بیانیه خود در این باره آورده است: در حالی که می بایست دولت اقلیم بیشترین فعالیت را برای محکوم کردن تجاوزگری های ترکیه در قبال خاک و مردم اقلیم کردستان انجام می داد، با این حال بر خلاف آن، فعالانی که می خواهند صدای اعتراض مردم بی دفاع کردستان را به نمایندگی سازمان ملل برسانند را نیز دستگیر می کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب کمونیست کردستان ضمن محکومیت رفتارهای فاشیستی ترکیه، همزمان موضع دولت اقلیم و دولت عراق در قبال نقض حاکمیت کشور عراق را ضعیف می داند.

حزب کمونیست کردستان در پایان بیانیه خود نیز ضمن محکومیت دستگیری اعضای خود و همه فعالانی که در برابر دفتر نمایندگی سازمان ملل موضع گیری کردند، خواهان آزادی فوری آنها شده و تاکید کرد که دستگیری فعالان مذکور و رفتار حاکمیت با آنها، حقوق بشر و آزادی های عمومی را را بار دیگر در معرض خطر قرار می دهد.

کد خبر 303496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha