بیانیه مشترک ENKS و احزاب اتحاد میهنی کرد در راستای توافق سیاسی

سرویس سوریه - شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) و احزاب اتحاد میهنی کرد با صدور بیانیه ای از توافق سیاسی طرفین و تداوم مذاکرات با تکیه بر توافق 2014 دهوک خبر دادند.

به گزارش کردپرس، بر اساس اطلاعات به دست آمده، شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) و اتحادیۀ تازه تأسیس احزاب کرد سوریه موسوم به احزاب اتحاد میهنی کرد با صدور بیانیه ای از توافق سیاسی طرفین و توافق بر تداوم مذاکرات با تکیه بر توافق 2014 دهوک خبر داده اند.

به نوشته خبرگزاری KRDnews، در بیانیه مشترکی که صادر شده است با اشاره به اتحاد کردها و توافقات مشترک طرفین عنوان شده است: «با توافق بزرگتری که صورت خواهیم داد منافع تمام مردم سوریه و مردم کرد را حفظ کرده و یک گام تاریخی برخواهیم داشت. ENKS و احزاب اتحاد میهنی کرد در جلسه ای که در 16 ژوئن ترتیب داده اند با هدف ایجاد اتحاد میان کردها اولین مرحله از مذاکراتی را که در جریان بود به پایان رسانده اند. هیئت های مذاکره کننده در این جلسه به یک دیدگاه سیاسی مشترک دست پیدا کرده اند و بندهای توافق 2014 دهوک به عنوان پایه های این مذاکرات معرفی شده اند. در مدت زمان کوتاهی یک توافق عمومی به امضا خواهد رسید».

در ادامه این بیانیه آمده است: «هر دو هیئت بر تمامیت سوریه تأکید کرده و اعلام کرده اند که این اقدام با یک توافق بزرگتر، منافع تمام ملت سوریه و کردها را تضمین خواهد کرد. هر دو طرف این گام را به خاطر شهدای کردستان سوریه که در مبارزه با گروه تروریستی داعش جان خود را فدا کرده اند و همچنین زخمی های این مبارزه و خانواده های آنان برداشته اند».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 303492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha