رئیس پارلمان کردستان تحت فشار و تهدید به اخراج، لغو مصونیت سوران عمر را رد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - سخنگوی فراکسیون حزب دمکرات در پارلمان کردستان تاکید کرد که رئیس پارلمان تحت فشار، ناچار شده مصوبه لغو مصونیت یکی از نمایندگان جماعت اسلامی را رد کند.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه خبری کردستان 24، پیشوا هورامانی، سخنگوی فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در پارلمان اقلیم کردستان در یادداشتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک ضمن انتقاد از ریواز فایق، رئیس پارلمان از اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی)، وی را متهم کرد که تحت فشار ناچار شده مصوبه لغو مصونیت پارلمانی سوران عمر، نماینده جماعت اسلامی کردستان (کومل) را رد کند.

هورامانی در یادداشت خود در این باره نوشته است: پیش بینی می کردم رئیس پارلمان هر طور شده مانع از این رسوایی قانونی شود که می خواهد به صورت غیر قانونی مصونیت را به نماینده ای بدهد که پارلمان مصونیت وی را لغو کرده است.

در ادامه یادداشت سخنگوی فراکسیون حزب دمکرات در رابطه با رئیس پارلمان کردستان آمده است: حیف نیست دکترای حقوق داشته باشی و به صورت غیر قانونی پروفسور افتخاری شده باشی با این حال تحمیل چنین چیزی بر خود را بپذیری.

هورامانی خطاب به ریواز فایق عنوان کرد: باید به طور جدی همانند یک رئیس پارلمان کامل بیایی و خواهان جلسه شوی و بخواهی برای رسیدگی به درد و غم مردم تشکیل جلسه دهند، این همه آه و ناله مردم را می بینی، آسوده خاطری!

سخنگوی فراکسیون حزب دمکرات در این باره افزود: ما می دانیم که تحت فشار و تهدید به اخراج، مجبور شدی این رسوایی قانونی را انجام دهی که به هیج وجه به جا نیست، ادامه فعالیت در منصبی که باعث این همه شرمساری شود، مایه سرافرازی نیست.

یادآور می شود که به دنبال شکایت نماینده حقوقی هیئت دولت اقلیم کردستان از سوران عمر به دلیل این که گفته بود مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم دارای بانک و شرکت های خصوصی است، نمایندگان حزب دمکرات به همراه نمایندگان اقلیت های مختلف در پارلمان کردستان، در جلسه ای به ریاست هیمن هورامی، نایب رئیس و حضور 58 نماینده از مجموع 111 نماینده پارلمان، بدون مشارکت رئیس پارلمان و نمایندگان اتحادیه میهنی، جماعت اسلامی، جنبش تغییر (گوران)، اتحاد اسلامی (یکگرتوو)، جنبش نسل نو (نه‌وه‌ی نوی) و حزب کمونیست (شیوعی)، با رای مثبت 57 نماینده، مصونیت پارلمانی عمر را لغو کردند.

با این حال رئیس پارلمان کردستان حاضر بە امضای مصوبه لغو مصونیت سوران عمر نشد و از تاریخ برگزاری جلسه مذکور نیز جلسات پارلمان کردستان به دلیل اختلافات میان احزاب برگزار نشده در حالی که این نماینده جماعت اسلامی اعلام کرده که در پی اعتراض رسمی، فایق با استناد به قوانین اقلیم و اساسنامه پارلمان و اختیارات قانونی خود، مصوبه مذکور را لغو کرده و مصونیت پارلمانی وی را بازگردانده است.

کد خبر 303491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha