خانه‌های بهداشت ثابت و سیار عشایری در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت بهداشت و درمان گفت: امسال خانه‌های بهداشت ثابت و سیار برای عشایر در استان خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش کردپرس، به نقل از جهاد کشاورزی؛ علی ناجی در جلسه شورای عشایری ماکو اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده به ازای هر ۵۰۰ نفر یک خانه بهداشت ثابت یا سیار ایجاد می شود.

او اضافه کرد: در این راستا چهار نفر از افراد تحصیل کرده جامعه عشایری شهرستان جهت حضور در دوره های آموزشی به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شدند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی با اشاره به سهم مناسب عشایر ماکویی در تولیدات لبنیات و گوشت استان ادامه داد: عشایر این منطقه با بهره مندی بیش از ۲۳۰ هزار رأس دام سبک و ۱۴ هزار دام سنگین سالانه بیش از ۶ هزار و ۷۱۸ تن مواد لبنی، یک‌هزار و ۷۲۸ تن گوشت قرمز و ۳۰۵ تن پشم تولید می کنند که بیش از ۷۰ درصد آن در بازارهای هدف عرضه می شود.

او اظهار کرد: پلاک کوبی و بیمه دام جزء طرح های ملی و ضروری جامعه عشایری است و در صورت عدم پلاک کوبی هرگونه تردد دام در جاده ها و انتقال آن به مناطق ییلاقی ممنوع بوده و در صورت مشاهده به عنوان قاچاق توسط نیروهای نظامی و انتظامی ضبط و به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

فرماندار ماکو نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تامین امکانات رفاهی و ضروری برای عشایر جزو وظایف ذاتی دستگاه های اجرایی است، تاکید کرد: مسوولان امر باید زمینه و شرایط مناسب تولید را برای این قشر مولد و کم توقع فراهم کنند.

حسین عباسی ادامه داد: نقش عشایر در تامین و حفظ امنیت پایدار مناطق مرزی بسیار مهم و تاثیرگذار است و در سال های پیروزی انقلاب و بعد از آن دوشادوش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مرزبان، در جهت حفظ کیان ایران اسلامی بوده اند و در کنار آن بخش عمده ای از نیاز کشور به فرآورده های دامی را تامین کرده اند.

کد خبر 303481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha