عدم تخصیص اعتبار عملیات تصفیه‌خانه فاضلاب اشنویه را متوقف کرد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار اشنویه گفت: در پی تخصیص صفر بودجه مصوب سال گذشته، عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب اشنویه که کمتر از پنج درصد پیشرفت فیزیکی دارد متوقف شده است.

به گزارش کردپرس، فرماندار اشنویه در این خصوص به ایرنا اظهار داشت: برای اجرای سامانه فاضلاب شهر اشنویه ۶۵۳ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و متاسفانه بودجه مصوب سال ۱۳۹۸ که بیش از ۴۰ میلیارد ریال مصوب شده بود از تخصیص صفر برخوردار بوده که عملا اجرای این طرح را با مشکل مواجه کرده است.

عبدالسلام مام‌عزیزی افزود: حجم خاکبرداری در این طرح بیش از ۲۰ هزار متر مکعب بوده و متاسفانه به‌دلیل تخصیص نیافتن بودجه از پیشرفت فیزیکی کمتر از پنج درصد برخوردار است.

او با بیان اینکه این طرح ابان سال گذشته با حضور معاون وزیر نیرو در این شهرستان کلنگ‌زنی شد ادامه داد: به‌صورت مستمر پیگیر اختصاص اعتبار جهت ادامه اجرای عملیات احداث این طرح مهم در این شهرستان هستیم.

فرماندار اشنویه گفت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت ۹ هزار و ۷۷۵ متر مکعب در شبانه‌روز از سامانه فرآیند لجن فعال با هوادهی گسترده و قابلیت حذف ازت و فسفر برخوردار است و طول شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی ۱۰۲ کیلومتر است.

گفتنی است؛ این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت ۲۴ هزار متر مربع و با ۲ ایستگاه پمپاژ احداث می‌شود و جمعیت هدف آن ۵۲ هزار نفر برای افق سال ۱۴۲۵ است.

کد خبر 303478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha