عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان با تظاهرات HDP ارتباط دارد

سرویس جهان- تولای هاتیموگولاری، نماینده حزب دموکراتیک خلقها می گوید حملات نظامی جدید ترکیه در اقلیم کردستان درست یک شب قبل از برگزاری تظاهرات اعتراضی حزب دموکراتیک خلقها در ترکیه آغاز شده است.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه بعد از حملات هوایی سنگین به چندین نقطه در اقلیم کردستان عراق به بهانه مقابله با پ.ک.ک، از شب گذشته عملیات زمینی را نیز با استفاده از نیروهای کماندو در شمال عراق آغاز کرده است. همزمان با این عملیات، حزب کردگرای دموکراتیک خلقهای ترکیه، در اعتراض به اخراج و بازداشت دهها نمانیده پارلمان و شهرداران خود توسط دولت ترکیه، اعتراضاتی را در برخی شهرهای ترکیه به راه انداخته است.

تولای هاتیموگولاری، نماینده حزب دموکراتی خلقها در پارلمان ترکیه ممعتقد است حملات تازه ترکیه در اقلیم کردستان، به تظاهرات اعتراضی حزب دموکراتیک خلقها در داخل ترکیه مرتبط است.

وی به روزنامه انگلیسی زبان عرب نیوز گفته است زمان آغاز این حمله بروز مرزی در اقلیم کردستان به زمان تظاهرات حزب HDP مرتبط است زیرا بمباران های ترکیه در اقلیم کردستان، درست یک شب قبل از برگزاری اعتراضات آغاز شد.

این نماینده حزب دموکراتیک خلقها درباره تظاهرات اخیر هواداران حزب در ترکیه گفت: همان طور که جورج فلوید در آمریکا گفت، ما دیگر نمی توانیم در ترکیه نفس بکشیم، این تظاهرات نیز می خواهد بگوید ما نیز با چنین وضعی در ترکیه دچار شده ایم و می خواهد تغییری در این وضع بوجود بیاورد.

توما چلیک، از مقامات ارشد حزب دموکراتیک خلقها نیز درباره اهداف تظاهرات اعتراضی حزب در شهرهای ترکیه به عرب نیوز گفته است این تظاهرات نشان می دهد که چه قدر فشار علیه ما بالاست. هدف ما مقابله با تخریب ها و آسیب هایی است که دولت ترکیه و متحد ناسیونالیست آن بر همه عناصر جامعه وارد کرده است.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 303472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha