وضعیت قرمز آبدانان و بدره در ابتلا به کرونا / بازگشت به فروردین

سرویس ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در کارگروه مجازی اطلاع رسانی و تبلیغات کرونای استان ایلام گفت: وضعیت ۲ شهرستان آبدانان و بدره به دلیل افزایش شمار افراد بستری و مبتلا به کرونا به حالت قرمز درآمده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمیل صادقی فر اظهار داشت: متاسفانه مردم کرونا را دست کم گرفته اند و اکنون وضعیت استان های همجوار ایلام از نظر ابتلا به کرونا خوب نیست و استان ایلام هم دست کمی از آنها ندارد.

وی با ذکر اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در استان ایلام رو به افزایش است، هشدار داد: موج دوم کرونا ما را به روزهای سخت فروردین بازگشت خواهد داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان عنوان کرد: تالارهای پذیرایی یکی از مکانهای پرخطر هستند که به دلیل فرهنگ سنتی مردم و عدم رعایت فاصله اجتماعی خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهند و متاسفانه بدلیل تعطیل بودن تالارها، مردم بیشتر مراسم های عروسی را در منازل برگزار کردند که بسیار پر خطرتر بود و در شرایط نا ایمن موجب انتشار کرونا شد.

وی افزود: در نشست اخیر تصمیم گرفته شد تالارها با رعایت زمان محدود، تعداد افراد محدود، استفاده الزامی از ماسک و همچنین برگزاری مراسم در فضای باز بازگشایی شوند.

وی تاکید کرد: در دو شهرستان قرمز استان تالارها همچنان تعطیل باقی می مانند و امیدواریم که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی سلامت خود را حفظ کنند.

کد خبر 303469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha