رد لغو مصونیت پارلمانی نمایندگان جزو اختیارات رئیس پارلمان نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس فراکسیون حزب دمکرات در پارلمان کردستان، اعلام کرد که رد مصوبه لغو مصونیت پارلمانی نماینده جماعت اسلامی، جزو اختیارات قانونی رئیس پارلمان نیست.

به گزارش کردپرس، پس از اینکه سوران عمر نماینده حزب جماعت اسلامی در پارلمان کردستان اعلام کرد که ریواز فایق رئیس پارلمان کردستان با استفاده از اختیارات قانونی خود در اساسنامه پارلمان، مصوبه پارلمان در لغو مصونیت نمایندگی وی را که پیشتر در نشست پارلمان صورت گرفته بود، رد کرده است، امید خوشناو رئیس فراکسیون حزب دمکرات کردستان (پارتی) در پارلمان اعلام کرد که رد این مصوبه جزو اختیارات قانونی رئیس پارلمان نیست.

سایت خبری هاولاتی گزارش داد که وی اعلام کرده لغو مصوبه پارلمان فقط از طریق برگزاری نشست و رای نمایندگان امکان پذیر است.

لازم به ذکر است پس از اینکه سوران عمر اعلام کرد مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان دارای بانک و شرکت های خصوصی است، نماینده حقوقی هیئت دولت اقلیم از وی شکایت کرده و با اقدام دادستان کل اقلیم، نمایندگان حزب دمکرات کردستان (پارتی) به همراه نمایندگان اقلیت های پارلمان کردستان، طی نشستی با وجود مخالف و عدم حضور رئیس پارلمان و نمایندگان احزاب اتحادیه میهنی، جنبش تغییر، اتحاد اسلامی، جماعت اسلامی، نسل نو و کمونیست، مصونیت نمایندگی سوران عمر را لغو کردند، اما ریواز فایق حاضر به امضای این مصوبه نشد.

امید خوشناو با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک، اعلام کرد که فقط نشست پارلمان و رای اکثریت نمایندگان می تواند مصوبه لغو مصونیت سوران عمر را رد کند و چنین امری نیز از محال محال تر است و پارلمان باید محل حل مشکلات باشد، نه اینکه خود موجب ایجاد مشکل شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس فراتر از قانون نیست و هیچ کسی نمی تواند تصمیمی قانونی را به صورت غیرقانونی لغو کند؛ گفت که قانون اصلاحات در اقلیم کاملا اجرایی می شود.

همچنین اعلام کرده که به زودی حقایق برای افکار عمومی و مردم اقلیم ارائه می شود.

لازم به ذکر است که از تاریخ 7 می که نشست لغو مصونیت نمایندگی سوران عمر برگزار شده، نشست های پارلمان کردستان به دلیل اختلافات میان احزاب، متوقف شده است.

کد خبر 303463

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha