سرعت وزش تند باد در نقده به ۹۳ کیلومتر بر ساعت رسید

سرویس آذربایجان غربی- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: سرعت وزش تند باد در شهرستان نقده در ۲۴ ساعت گذشته به ۹۳ کیلومتر در ساعت رسید.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ یاسر اشتاد افزود: در هشدار زردی که هواشناسی استان در روزهای گذشته صادر کرد با توجه به پیش بینی وزش بادهای شدید از شهروندان خواسته شده تا فعالیت‌های کوهنوردی خود را لغو کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اظهار کرد: لازم است تا محکم کردن سازه‌های گلخانه‌ای و بنرهای تبلیغاتی نیز مورد توجه متولیان امور باشد.

او گفت: اغلب شهرهای شمالی آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارندگی بودند که بیشترین میزان از شهرستان چالدران با چهار میلی‌متر گزارش شده است.

اشتاد ادامه داد: هوای استان تا شنبه هفته آینده ابری توام با وزش باد و رگبار باران همراه با رعد و برق خواهد بود و لازم است مردم به هشدارهای صادر شده از سوی هواشناسی توجه داشته باشند.

کارشناس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: طبق الگوهای پیش یابی و با توجه به شدت و ماهیت رگباری بارش‌ها، طی روز شنبه در نیمه شمالی استان احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود خواهد داشت.

اشتاد ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته خوی گرم‌ترین شهر استان با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و چالدران سردترین شهر استان با دمای مثبت ٣ درجه سانتی گراد بوده است.

گفتنی است؛ اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی روز گذشته با صدور هشدار سطح زرد نسبت به رگبار باران، وزش باد و در پی آن آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها، احتمال آسیب به سازه های موقت در اثر تند باد هشدار داد.

در این هشدار زمان آغاز مخاطره روز پنجشنبه و زمان پایان روز شنبه اعلام و منطقه اثر نیز تمامی نقاط استان اعلام شده است.

کد خبر 30328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha