پیگیری  قضایی لازم در خصوص دانش آموز خشونت دیده اشنویه

سرویس آذربایجان غربی- رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نسبت به پیگیری فوری و اقدام قضایی لازم در خصوص خشونت و بدرفتاری انجام شده با یک دانش آموز در مدرسه ای در شهرستان اشنویه دستور فوری داد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی با اشاره به پیگیری و برخورد قانونی و قضایی با ضرب و شتم یک دانش آموز در شهرستان اشنویه تاکید کرد: در پی اطلاع از برخورد فیزیکی با این دانش آموز و ایراد جراحت از ناحیه سر دستور پیگرد قانونی در سریعترین زمان ممکن به دادستانی اشنویه صادر و این دادسرا اقدامات لازم را اجرا کرد.

او افزود: نهادهای آموزشی باید الگوی اخلاق و رفتار حسنه و اسلامی بوده و به دانش آموزان کنترل خشم و مهارت‌های رفتاری و صبر را بیاموزند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی بیان کرد: رفتارهای ناشایست و خارج از ضوابط به هیچ وجه پذیرفته نیست و با عاملان چنین رفتارهایی وفق قانون برخورد می شود.

روز گذشته نیز مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفته بود: پیگیری علت وقوع حادثه شکسته شدن سر دانش آموز مقطع ابتدایی مدرسه‌ای در اشنویه در دست بررسی است.

گفتنی است؛ یکی از دانش آموزان مقطع ابتدایی مدرسه حکمت اشنویه در روزهای آغازین بازگشایی مدارس بعد از ٢ سال غیر حضوری بودن کلاس های درس، توسط معلمش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سر این کودک به دلیل شکستگی بخیه خورد.

در خصوص تنبیه دانش‌آموزان همه‌چیز به بررسی تخلف خاطیان در آموزش و پرورش یا برخورد‌های اداری با معلم خاطی محدود نمی‌شود و در صورتیکه تنبیه بدنی به حدی باشد که موجب جنایت شود، اولیای دانش‌آموز به عنوان اولیای دم حق دارند تا با مراجعه به دادسرا، مجازات خاطی و حسب مورد قصاص یا دیه جنایت وارد شده را مطالبه کنند/.

کد خبر 30327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha