تشریح برنامه های هفته هنر انقلاب در کردستان

سرویس کردستان - رئیس حوزه هنری کردستان گفت: هنر انقلاب به باز تولید ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی می‌پردازد.

به گزارش کرد پرس، امین مرادی در نشست خبری به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب، گفت: هر ساله از ۲۰ تا ۲۶ فروردین به منظور تبیین و توجه دادن جامعه به هنر انقلاب ومؤلفه‌های هنرمند انقلابی به مدت یک هفته به نام هفته هنر انقلاب برنامه های مختلفی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: هنر انقلابی هنری بر گرفته از مضامین اسلامی است و در آن به تعبیر رهبرمعظم انقلاب دروغ، فریب، فساد و اغوا وجود ندارد.

رئیس حوزه هنری کردستان اظهار کرد: در هنر انقلابی مایه‌های هنری زیادی وجود دارد که می‌تواند در انواع هنرهای نمایشی، تجسمی، موسیقی، تصویری و آفرینش‌های ادبی با پرداختن به موضوعات روز و مهم خود را نمایان سازد.

مرادی ادامه داد: هنر به عنوان یک شیوه بیان، بهترین و مؤثرترین شیوه انتقال اندیشه ها و مفاهیم رفیع انقلابی و اسلامی است که باید به درستی در میان هنرمندان تبیین شود، تا از آن بتوان برای اصلاح معضلات اجتماعی در همه بخش‌ها بهره گرفت.

وی هنر انقلاب را هنر آزادمنشی، عدالت، مقاومت و مبارزه با ظلم وستم عنوان کرد و یادآور شد: در این هنر، هنرمند با استفاده از تکنیک و ابزارهای لازم در اختیار به مبارزه با کج سلیقگی‌ها و ناهنجاری‌ها پرداخته و با همین زبان زیبا و هنرمندانه به برجسته سازی خوبی‌ها می پردازد.

رئیس حوزه هنری کردستان بیان کرد: امسال برای اولین بار در مکاتباتی با دستگاه‌های مختلف اجرایی، قضایی، سازمان‌ها و نهادها پیشنهاداتی در راستای توجه به هنر انقلابی و نحوه بهره بردن از هنر در راستای اهداف و مأموریت‌های آن‌ها ارسال شده که امیدواریم مسئولان استانی با تشکیل کارگروه هایی از توان هنرمندان متعهد استان در مسیرهای مشخص شده و مد نظر خود بهره ببرند.

مرادی در ادامه به برنامه های پیش‌بینی شده برای هفته هنر انقلاب در استان اشاره کرد و گفت: در سالجاری که به نام سال "تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین"از سوی رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) نامگذاری شده برنامه های متنوعی از جمله دیدار با نماینده معزز ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار، دیدار با خانواده شهدای هنرمند، غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا در سطح استان، نصب سردیس چهره شهید مرتضی آوینی در شهرستان سقز پیش‌بینی شده است.

وی نمایش فیلم با محوریت فیلم‌های کوتاه تولید شده در ۲سال اخیر توسط فیلمسازان استان، تحلیل و بررسی فیلم سینمایی "موقعیت مهدی" برای هنرمندان و علاقه‌مندان، کارگاه آموزشی طراحی صحنه برای فیلم کوتاه، برگزاری اردوی یک روزه بازدید از منطقه جنگی دزلی مریوان برای فیلمسازان جوان را از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب اعلام کرد.

رئیس حوزه هنری کردستان افزود: در بخش هنرهای تجسمی نیز برگزاری کارگاه ۲ روزه نقاشی با هدف تولید آثار متناسب با هنر انقلاب در سنندج، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور با موضوع استکبار ستیزی در گالری مانا سقز، برگزاری نمایشگاه گروهی عکاسی با موضوع طبیعت در گالری مهر بیجار و نمایشگاه پوستر هنرمندان انقلابی کشور در گالری سوره سنندج برگزار خواهد شد.

مرادی رونمایی از کتاب "داعش مصیبت بزرگ دنیای اسلام" مشتمل بر گفتارهایی از حاج ماموستا ملا قادر قادری "امام جمعه پاوه" که توسط "مصلح قادری" تدوین وگردآوری شدع را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و اظهار کرد: همچنین در این هفته کتاب" شه و چه ره ز" امثال وحکم کُردی گروسی به قلم محمد رحیمی رضوان نیز رونمایی می شود.

کد خبر 30316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha