تاکید برهم صالح بر لزوم تعیین تکلیف پرونده معترضان بازداشتی در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق بر اهمیت تعیین تکلیف پرونده معترضان بازداشت شده و آزادی آنها در صورت عدم تعرض به اموال دولتی و خصوصی تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، دفتر اطلاع رسانی برهم صالح، رئیس جمهوری عراق عصر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی در کاخ بغداد، پذیرای سالار عبدالستار، وزیر جدید دادگستری این کشور و حمید الغزی، دبیر هیئت دولت فدرال بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح در دیدار با عبدالستار و الغزی، اهمیت تعیین تکلیف پرونده های معترضان بازداشت شده در عراق و آزادی آن دسته از آنها که به جرم تعرض به اموال دولتی و خصوصی محکوم نشدند و همچنین ضرورت اجرای استانداردهای حقوق بشر در بازداشتگاه های این کشور و تکمیل تحقیقات مربوط به بازداشت شدگان در سریع ترین زمان ممکن به ویژه با توجه به شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19) را مورد تاکید قرار داده است.

رئیس جمهوری عراق در ادامه نیز بر لزوم تسهیل تدابیر مربوط به مراجعه شهروندان به ادارات در ارتباط با زندگی روزمره خود در وزارت دادگستری به دور از روال معمول و در راستای محافظت از حقوق آنها و تثبیت اصول عدالت تاکید کرد.

در دیدار برهم صالح با وزیر دادگستری و دبیر هیئت دولت عراق همچنین تلاش های این وزارتخانه با همکاری دبیرخانه هیئت دولت برای تکمیل لایحه عفو بخش های مشخصی از بازداشت شدگان و طرح های آن برای ارتقای فعالیت ادارات و دفاتر اسناد رسمی و محافظت از اموال افراد زیر سن قانونی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

کد خبر 303067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha