دیدار سفرای اروپایی در بغداد با وزیر جدید خارجه عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر جدید خارجه عراق در دیدار با سفرای کشورهای اروپایی، بر لزوم ادامه هماهنگی، پشتیبانی متقابل و برقراری منافع متعادل تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه کوتاهی اعلام کرد که فواد حسین، وزیر خارجه دولت جدید این کشور، با سفرای کشورهای اروپایی در بغداد دیدار و گفت و گو کرده است.

بنا بر آن چه در بیانیه الصحاف آمده، وزیر جدید خارجه عراق در دیدار با سفرای کشورهای اروپایی در بغداد بر لزوم ادامه هماهنگی، مبادله پشتیبانی مشترک و پی ریزی برای منافع متعادل تاکید کرده است.

این در حالی است که فواد حسین ساعاتی پیش از آن نیز برای نخستین بار با سفرای کشورهای عربی در بغداد دیدار و گفت و گو کرده و برخی مسائل محلی و منطقه ای را با آنها مورد بحث و بررسی قرار داده بود.

وزیر خارجه عراق در دیدار با سفرای عرب در بغداد، به بررسی تلاش دولت جدید فدرال در راستای آماده سازی برای برگزاری انتخابات روزدهنگام، مقابله با چالش های ناشی از شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19) و پیامدهای اقتصادی آن، مبارزه با تروریسم و تعقیب عناصر باقی مانده داعش و همچنین بازسازی شهرهای آزاد شده از اشغال این گروه تروریستی پرداخته بود.

حسین در رابطه با موضع گیری عراق در قبال بحران های منطقه نیز بر موضع ثابت کشورش در حمایت از ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل آن با پایتختی بیت المقدس اشغالی، پشتیبانی از تلاش های در راستای پشت سر گذاشتن بحران های جهان عرب، تلاش برای همگرایی دیدگاه های کشورهای عربی و درخواست بغداد برای در پیش گرفتن راه های دیپلماتیک جهت پایان دادن به بحران های یمن، لیبی و سوریه تاکید کرد.

کد خبر 303064

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha