سفر نخست‌وزیر عراق به موصل در ششمین سالگرد اشغال آن از سوی داعش

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نخست وزیر عراق در جریان سفر به شهر موصل در سالگرد اشغال این شهر از سوی تروریست های داعش، تاکید کرد که اجازه نمی دهند آن چه روی داد تکرار شود.

به گزارش کردپرس، دفتر اطلاع رسانی مصطفی کاظمی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی به مناسبت ششمین سالگرد اشغال شهر موصل، مرکز استان مرزی نینوا در شمال غرب این کشور از سوی گروه تروریستی داعش، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) به این شهر سفر کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، نخست وزیر عراق در بدو ورود به موصل با فرماندهان نظامی و امنیتی در مقر فرماندهی عملیات نینوا تشکیل جلسه داده و در این جلسه نیز ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از شهروندان و جلوگیری از تکرار رویدادهای سال 2014 میلادی، از فساد و سوء مدیریت به عنوان دلیل وقوع فجایع گذشته در این کشور نام برد.

کاظمی با بیان این که همه فرزندان عراق در آزادسازی شهر موصل از دست تروریست های داعش شرکت داشتند و خون آنها در هم آمیخته شد، افزود: با قهرمانی های نیروهای قهرمان خود پیروز شدیم و هم اکنون نیز با چالش های زیادی روبرو هستیم با این حال می توانیم آنها را پشت سر بگذاریم.

نخست وزیر عراق کاظمی در ادامه سفر خود به شهر موصل همچنین پل تازه تاسیس الحریه (آزادی) را افتتاح کرد و پس از آن نیز به بازدید از موزه تمدن این شهر و مسجد النوری پرداخت، مسجدی که در سال 2014 میلادی ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق داعش از منبر آن بالا رفت تا تاسیس خلافت خودخوانده این گروه تروریستی را اعلام کند.

کاظمی در جریان بازدید از مسجد النوری که همانند موزه تمدن و بسیاری دیگر از اماکن مهم شهر موصل از وحشیگری تروریست های داعش در امان نماند نیز طی سخنانی اظهار داشت: اجازه نمی دهیم آن چه روی داد تکرار شود و برای پشتیبانی از امنیت و ثبات و تعقیب هسته های تروریستی نیز عملیات نظامی انجام خواهیم داد.

کد خبر 303054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha