اقدامات رسمی برای از سر گیری مبادلات تجاری در مرزهای شلمچه و سومار

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق از ادامه اقدامات رسمی برای از سر گیری جزئی مبادلات تجاری در دو گذرگاه مرزی مشترک با ایران خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عمر عدنان الوائلی، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی این کشور اعلام کرد که به اقدامات رسمی خود برای از سر گیری جزئی مبادلات تجاری در گذرگاه های مرزی شلمچه میان استان های بصره و خوزستان و مندلی - سومار میان استان های دیاله و کرمانشاه همانند گذرگاه مرزی زرباطیه - مهران میان استان های واسط و ایلام ادامه می دهند.

الوائلی در بیانیه ای که بعد از ظهر سه شنبه منتشر شد، در این باره اظهار داشت: سازمان گذرگاه های مرزی اقدامات اساسی خود در نامه نگاری با دبیرخانه هیئت دولت برای دریافت موافقت رسمی با از سر گیری فعالیت تجاری جزئی در گذرگاه های مرزی شلمچه در استان بصره و مندلی در استان دیاله را انجام داده جایی که این دو استان پیشتر به صورت رسمی خواهان بازگشایی گذرگاه های مذکور در برابر فعالیت تجاری شدند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق به همراه سرلشکر ولید حسین تعوبی، فرمانده پلیس گمرک این کشور از گذرگاه زرباطیه - مهران بازدید کرده تا در جریان جزئیات تدابیر اتخاذ شده در این گذرگاه برای از سر گیری مبادلات تجاری با ایران قرار بگیرد و در جریان این بازدید نیز با ادارات فعال در گذرگاه تشکیل جلسه داده است.

الوائلی در جریان بازدید از گذرگاه زرباطیه - مهران ضمن تاکید بر لزوم پایبندی کامل به تدابیر بهداشتی و دستورالعمل های کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی و از میان برداشتن همه موانع پیش روی فعالیت گذرگاه، خاطر نشان ساخت که فعالیت تجاری در گذرگاه های بازگشایی شده، برای دو روز در هفته و همراه با اتخاذ همه تدابیر بهداشتی لازم و پیشگیرانه خواهد بود.

کد خبر 303044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha