شهردار جدید قروه معرفی شد/تأکید بر شفافیت سازی

سرویس کردستان- سمت جدید شهردار قروه در مراسمی با تأکید بر شفافیت سازی و دوری از فساد اداری و جبران کمبودهای گذشته و خدمت رسانی بهتر، به «عباس سنتی» واگذار شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، پس از گذشت پروسه تقریباً طولانی برای انتخاب شهردار قروه و بی پاسخ ماندن بسیاری از سؤالات در راستای شفاف سازی برای افکار عمومی، بالأخره شامگاه سه شنبه مراسم معارفه شهردار جدید قروه برگزار شد.

این معارفه در حالی صورت گرفت که بیشتر تأکیدها بر جبران گذشته و شفاف سازی بود؛ موضوعی که چندان مورد پذیرش شورای شهر نیست چرا که هنوز در خصوص اتفاقات اخیر شهرداری آن طور که باید پاسخ نداده اند.

نکته جالب در مراسم معارفه این بود که تنها عضو معترض شورای شهر «پرستو شکری» حضور نداشت و همین غیبت او باعث شد تا حساسیت ها نسبت به مجموعه مدیریت شهری پررنگ تر شود.

در هر صورت با وجود تمامی چالش و حواشی گذشته «شعیب نظری» بعد از گذشت 4 ماه از سرپرستی شهرداری قروه برکنار و سکان مدیریت شهرداری به «عباس سنتی» برای مدت کمتر از یکسال در دوران شورای پنجم رسید.

خاطره تلخ در مدیریت شهری

در این مراسم امام جمعه قروه به عنوان یکی از افراد پیگیر تخلفات شهرداری قروه خطاب به تمامی کسانی که در این مدت ورود او را به جریان تخلفات نوعی دخالت می دانستند، گفت که امام جمعه براساس مسئولیتی که دارد حق ورود به تمامی جریانات مرتبط را داشته و این به معنای دخالت نیست و یک مسئولیت حقوقی و اجتماعی است.

به گفته «حجت الاسلام عابدین رستمی» اتفاقات رخ داده در شهرداری قروه خاطره تلخی را رقم زد و در واقع تمام این کم کاری ها باعث بدبینی مردم به نظام می شود.

او ورود به پیگیری برای تخلفات شهرداری را در راستای مسئولیتی دانست که زمین گذاشته شده بود و در واقع بر امر به معروف در ادارات دولتی در راستای جلوگیری از فساد اداری تأکید کرد.

«رستمی» با بیان اینکه شهرداری از دستگاه هایی است که تماس بالایی با بدنه جامعه دارد، افزود: در این مجموعه باید تکریم ارباب رجوع در کنار تسهیل در روند پروسه اداری جدی گرفته شود.

او با اشاره به تأثیر فساد اداری در جامعه، تصریح کرد: باید روی بعضی از نارسایی ها حساسیت داشت چرا که کمکاری یک نفر به نام همه و مجموعه نوشته می شود لذا فساد اداری در شهرداری همچنان باید پیگیری شود و اینکه عده ای می گویند ذات شهرداری فسادخیز است توجیهی بیش نیست.

«رستمی» رصد ورودی و خروجی مطابق قانون را مهم خواند و بیان کرد: در این جریان شورای شهر باید گره گشا باشد و با نظارت دقیق مشکلات شهری را رفع نماید چرا که امروزه مردم به دنبال لمس اتفاقات هستند.

او در ادامه به ورود اداره اطلاعات برای پیگیری پرونده تخلفات شهرداری قروه اشاره داشت و تلاش مجموعه سربازان گمنام در این زمینه را ارزشمند عنوان کرد.

مخالفت به ضرر مردم است

در ادامه فرماندار قروه با بیان اینکه کارهای بسیاری در شهر روی زمین مانده و باید به سرانجام برسد، افزود: یکی از مهمترین این کارها تعیین جایگاه مناسب برای زباله است که در حال حاضر چالش جدی بوده و راه حل اساسی نیاز دارد.

به گفته «حسین الماسی» در قروه زمینه های مناسبی برای توسعه شهری اعم از پارک های طبیعی تا تفرج گاه ها و ... وجود دارد لذا باید با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود کارهای بزرگ کرد و قدم های مناسب برداشت.

او به بحث تهاتر که شهرداری قروه از آن غافل شده است هم اشاره کرد و تلاش برای بهره گیری از این امکانات را مهم دانست.

«الماسی» همچنین با اشاره به نبود اتوماسیون اداری در شهرداری قروه، تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی در شهرداری همین نبود اتوماسیون اداری است که خود عاملی برای بروز تخلفات و شفاف نبودن مجموعه خواهد بود.

او پس از اتمام سخنان خود در پاسخ به خبرنگار کردپرس در خصوص روند انتخاب شهردار و اینکه در هیئت تطبیق شهرستان رد شده بود هم گفت که به هر حال پروسه ای گذشت و در حال حاضر مخالفت با انتخابی که شده درست نیست چرا که هرچه به اختلافات دامن زده شود تنها مردم آسیب آن را خواهند دید.

«الماسی» شهرداری را توانمند دانست که اهل تبانی کردن و وامدار کسی نباشد، سالم و راهگشا باشد و منافع مردم را بالاتر از هر موردی بداند و در واقع نباید کاری کنیم که اختلافات فکری باعث ایجاد اختلال در نظم شهر شود.

شهردار باید مطالبات وصول نشده را پیگیری کند و اهل ملاحظه نباشد و به دنبال اصلاح مشکلات باشد نه لاپوشانی آن ها و در اصل یک شهردار باید اهل تعامل بوده و رفع مشکلات شهری را در اولویت کاری خود قرار دهد.

توجه به رویکرد رسانه ای

در ادامه این مراسم مدیرکل صدا و سیمای کردستان که به جهت دوستی با شهردار جدید قروه حضور داشت در سخنانی اظهار داشت: همت و هم افزایی همگانی در ابعاد فرهنگی یکی از فقدان های موجود در شهرستان است و باید دانست تا زمانی که خود انسان ها خواستار توسعه نباشند این مهم محقق نخواهد شد.

بنا به گفته های «جعفر عبدالملکی» با همگرایی درون سیستمی می توان مسیر توسعه شهرستان را هموار کرد و در واقع توسعه بدون رویکرد رسانه ای امکان پذیر نیست و هیچ کشوری و هیچ استانی بدون توجه به ظرفیت رسانه ای نمی تواند موفق باشد چرا که رسانه زمینه ساز توسعه است.

دوران گذر از بحران

اما سرپست سابق شهرداری قروه هم به نکته جالب توجهی اشاره داشت. «شعیب نظری» در سخنانی بیان کرد که دورانی که سرپرستی آن را به عهده گرفتم دوران گذر از بحران بود. بحرانی که با دستگیری شهردار وقت شروع و در ادامه با انبوهی از مشکلات شهری همانند دپوی زباله و ... ادامه یافت.

شهردار جدید قروه هم در این مراسم همان ابتدای امر از خالی بودن حساب شهرداری و مشکلاتی که پیش رو است گفت. «عباس سنتی» حرکت در مدار قانون و توجه به انجام وظیفه را مهم دانست و مشارکت مردم در خدمت رسانی امور شهری را ضروری دانست.

نجات شهر از بی قانونی

باتوجه به تمامی این گفته ها در واقع آنچه شهر قروه از آن رنج می برد معضلی است به نام بی قانونی که زخم آن در جای جای شهر به وضوح دیده می شود از افزایش خودسرانه کرایه تاکسی گرفته تا ساخت و سازهای غیرمجاز و پروژه های بی اساس و ... . حال با آمدن شهردار جدید انتظار می رود واقعاً مدار قانون در این شهر به حرکت درآید و مدیریت صحیح شهری به وقع بپیوندد./

کد خبر 303038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha