محمود آلیناک پابند الکترونیکی به پایش زده شد

سرویس ترکیه - محمود آلیناک، سیاستمدار و نویسنده معروف کرد ترکیه که چندی پیش با اتهامات مختلف و درخواست حبس ابد محاکمه و با تبرئه از اتهامات وارد شده به حبس خانگی منتقل شده بود، در اقدامی نامتعارف پابند الکترونیکی به پای این نماینده سابق پارلمان ترکیه زده شد.

به گزارش کردپرس، محمود آلیناک، سیاستمدار و نویسنده معروف کرد ترکیه که چندی پیش با اتهامات مختلف و درخواست حبس ابد محاکمه و با تبرئه از اتهامات وارد شده به حبس خانگی منتقل شده بود، در اقدام نامتعارف مامورین دادسرای قارص به منزل شخصی وی مراجعه کرده و اقدام به زدن پابند الکترونیکی به پای این نماینده سابق پارلمان ترکیه کرده اند.

به نوشته روزنامه اورنسل، آلیناک در اظهاراتی با اشاره به این اقدام عنوان کرد: «این اقدام شبیه اقدامی است که در گذشته با سیاه پوستان آمریکایی و آفریقایی انجام می دادند. در تاریخ به پای بردگان پابند میزدند. این حلقه ها به عنوان حلقه بردگی سیاه پوستان در آمریکا و آفریقا بود. هر آنچه که در آن مقطع تاریخی علیه بردگان سیاه پوست روا می دیدند اکنون علیه ما صورت می گیرد. ما بردگان مدرن این کشور هستیم. به هیچ عنوان این را قبول نداریم. من در دادگاه و مرکز پلیس در برابر دستبند مقاومت کرده و اجازه نداده بودم به من دستبند بزنند. با زدن پابند به پایم خواستند انتقام آن مقاومت را بگیرند. زمانی که در زندان بودم دستکم در حیاط زندان نور آفتاب می دیدم ولی اکنون با زدن این پابند در خانه خودم حتی نور آفتاب را هم نمی بینم. زیرا حتی یک قدم بیرون گذاشتن از خانه هم ممنوع شده است. ولی خسته نخواهم شد و از تفکراتم پا پس نخواهم کشید. این را بهتر از هر کس دیگر خود آنان می دانند. در برابر مردم مظلوممان یک مسئولیت تاریخی داریم. به عنوان روشنفکران آماده دادن هر گونه تاوانی هستیم».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 303028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha