کاشت هزار اصله نهال بلوط در اراضی ملی مناطق شاهو و کوسالان

سرویس کردستان - اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد به منظور توسعه فرهنگ درختکاری و احیای جنگل ها به اجرای برنامه کاشت هزار اصله نهال بلوط در اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو پرداخت.

به گزارش کرد پرس، مسئول آموزش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد در این رابطه گفت: در راستای احیای جنگل ها، ترویج فرهنگ نهال کاری و حفظ و حراست از جنگل ها، برنامه کاشت هزار اصله نهال بلوط اجرا شد.

امید میرانی اظهار کرد: بذرهای بلوط با رغبت و علاقه یکی از همیاران و دوستداران محیط زیست روستای دزلی در گلخانه کاشت شده و طی مدت زمانی مواظبت و نگهداری علمی از آنها، به نهال تبدیل شده و در مناطق آزاد و حفاظت شده شاهو و کوسالان کاشت شدند.

وی افزود: ترویج فرهنگ درختکاری اقدامی بسیار خوب و ماندگار است و توسعه فضای سبز و ایجاد محیط زیست سالم سبب کاهش مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا می شود و ضروری است که همگی به منظور حفظ و نگهداری از محیط زیست و منابع طبیعی گام های اساسی برای ادامه درختکاری در کشور برداریم.

مسئول آموزش اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سروآباد ادامه داد: درختکاری علاوه بر ایجاد و توسعه فضای سبز مشجر، با تولید اکسیژن و تلطیف هوا را به همراه داشته و درآینده نیز باعث تثبیت خاک و پیشگیری و جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد سیل شده و کمک شایانی به صیانت از محیط زیست و بهبود شرایط زیست محیطی زیستمندان می کند.

کد خبر 30251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha